Скот Томпсън, който бе официално назначен за нов СЕО на Yahoo несъмнено ще бъде изправен пред сериозни предизвикателства, докато намери правилният подход за управлението на компанията. Като президент на PayPal той многократно е доказвал, че притежава нужният потенциал да ръководи голямо предприятие и именно това се очаква от него и сега.
От компанията вече заявиха, че в голяма степен разчитат на богатият професионален опит на Томпсън, за да се подобрят позициите на Yahoo в глобален мащаб и да се възстанови доверието на акционерите към нея. Разбира се, тепърва предстои да видим дали новият CEO на ще успее да адаптира Yahoo по най-ефективен начин към бързо променящите се условия в сектора.
Както и дали огромните му познания в сферата на маркетинга и бизнеса ще помогнат на компанията да възвърне загубените си позиции. Успеха на Томпсън зависи от няколко ключови фактора, които се превръщат като най-големи препятствия пред успеха на неговата работа, коментира zdnet.
Интернет
Yahoo винаги се е отличавала с акцента си върху върху онлайн базираните продукти и услуги. Въпреки това напоследък името на бранда създава сред потребителите впечатлението за скучна и изчерпана компания. В момента това продължава да бъде един от най сериозните проблеми пред Yahoo и ще бъде любопитно да видим дали Томпсън има необходимите качества, за да промени тази представа. В същото време силната конкуренция на Google, Facebook и Microsoft в сектора ще продължи да се задълбочава и през 2012г., а компанията трябва да намери свои начини, за да се противопостави на влиянието им.
Облачни услуги
Невероятната динамика, с която се развива индустрията и все по-задълбочаващият се акцент върху облачно базираните услуги е фактор, с който Yahoo трябва да се съобразява. Оптимизирането на работата на компанията и подобряването на възможностите и в тази сфера ще бъдат ключови за нейният успех. Ако новият CEO успее да го направи това неминуемо ще подобри конкурентноспособността на компанията в глобален мащаб. Възприемането на правилната стратегия също има потенциала да промени изцяло виждането на потребителите за Yahoo.
Имидж
По подобие на множество интернет компании Yahoo се нуждае от разработването на собствена уникална визия, която да и позволи да се отличава в сектора. По този начин една от основните задачи пред Томпсън е да намери онази област или ниша, в която компанията притежава предимство и да се възползва по най-добър начин от нея. Тъй като, колкото по-бързо Yahoo намери своят нов облик и правилна стратегия, толкова по-бързо ще се подобри и мнението на потребителите за нея.
Онлайн съдържание
Предоставянето на богата колекция от съдържание, която да привлича интереса на милионите интернет потребители е абсолютно задължителен компонент за всяка онлайн компания. По този показател Yahoo е изправена пред изключително силната конкуренция на AOL и другите водещи брандове в глобален мащаб. Томпсън ще трябва да положи множество усилия, за да подобри не само количеството, но и качеството на съдържанието, което Yahoo предлага на потребителите си, за да продължи да бъде конкурентна в сектора.
Лични качества
Персоналните качества и професионалният профил на Томпсън вероятно ще окажат най-голямо влияние върху бъдещата политика на Yahoo. Дали той ще успее да приложи богатият си опит и качества, за да осигури необходимата стабилност на компанията тепърва предстои да видим. Но е факт, че личните му характеристики са най-важният компонент за предстоящият успех или провал на Yahoo в изключително диманичният сектор.
Discussion about this post