Компаниите издаващи кредитни карти продължават да измислят нови начини, за да измъкнат повече пари от клиентите си чрез внезапна промяна на лихвения процент или такса за закъсняло плащане.
Нови закони в САЩ пречат на компаниите да променят фиксирани лихвени проценти, когато поискат. Затова компаниите прехвърлят клиентите си на кредитни карти с променлив лихвен процент, който зависи от индекса на лихвения процент. Притежателите на такива кредитни карти не могат да спечелят от падането на индекса, защото компаниите установяват праг, под който процентът не може да падне.
Друг трик, който компаниите използват е да изберат най-високия лихвен процент за последните три месеца, когато определят променливия лихвен процент. По-рано компаниите са използвали процента от последния ден на отчетния период.
Discussion about this post