Японският автомобилен гигант Nissan работят над идеята да произведат нов вид бензинов двигател, който да остави в миналото съвременните дизелови агрегати, които се използват в индустрията. Дизайнерите и инженерите на компанията са насочили вниманието си към „Variable Compression“ технологията, за да превърнат тази интересна идея в реалност. Тестовете им показват, че тя позволява във всеки един момент да се избере оптималното съотношение на компресия на горене във всички бензинови двигатели.
Технологията на Nissan съчетава предимствата на бензиновите двигатели с турбо компресори с мощността и ниския разход на гориво на съвременните дизелови и хибридни агрегати, информира BusinessInsider. Oчаква се новият Variable Compression-Turbo (VC-T) двигател на компанията да бъде показан за първи път на предстоящото Paris Motor Show, което ще се проведе през септември. На него ще видим специална версия на Infinity с 2-литров VC-T двигател с четири цилиндъра и турбо компресор, който изразходва с около 27% по-малко гориво от 3.5-литровия V6, който замества.
В същото време не се прави никакъв компромис с мощността и въртящия момент, като за в бъдеще Nissan смятат да използват тази технология в много от своите нови автомобили и вероятно ще намери част и в съвместните модели с Renault. Инженерите на компанията уточниха още, че VC-T двигателите са по-евтини за производство от дизеловите турбо агрегати и могат да покриват съвременните изисквания за вредни емисии в атмосферата. Nissan са на мнение, че тази технология има голям потенциал и може да се превърне в следващата голяма революция и да направи ненужни съвременните дизелови двигатели.
Вижте как ще се промени дизайна на луксозните автомобили в следващите 100 години
Discussion about this post