Иновативен, многофункционален и елегантен: Второто поколение на Opel Meriva, чиято премиера ще се състои на 4 март на автомобилното изложение в Женева, ще определи новите стандарти за автомобилна многофункционалност с множество иновативни инженерни разработки, с които се оптимизира използването на пространството и които са „облечени” в характерен и съвременен дизайн.
След като през 1999 година се наложи като пионер в гъвкавостта на автомобилния интериор с компактния седемместен „роднина” Zafira, Opel създаде нов пазарен сегмент на малки, достъпни еднообемни автомобили с първото поколение Meriva през 2003 година. С революционната си система FlexSpace на задните седалки, високата позиция на седене и просторната кабина, Meriva бе впечатляваща по отношение на гъвкавостта си, съчетана с малки външи размери. Тази формула направи модела постоянен лидер в сегмента на малките еднообемни автомобили с над 1 милион общи продажби в Европа.
Сега новото поколение Meriva отново вдига летвата по отношение на достъпната гъвкавост на интериора. Нейната система FlexSpace е допълнително разработена да стане дори още по-интуитивна и лесна за употреба. С новата Meriva се въвеждат и страничните врати FlexDoors, които са новост и се отличават със задно окачване, което улеснява достъпа до пътническата кабина – за първи път от масов автомобилен производител. Нещо повече, новата Meriva се характеризира с огромно пространство за съхранение на вещи, благодарение на революционната концепция на централната конзола, както и ексклузивната FlexFix система на Opel – вградения в задната броня багажник за два велосипеда, който се изважда и прибира под багажното отделение подобно на чекмедже.
Запазената марка по гъвкавост на Meriva е допълнително подсилена от изразителен външен дизайн и стил на интериора, които носят чертите на спечелилия множество награди нов скулптурен дизайнерски речник на Opel. Еднообемният силует на модела е плавен, елегантен и динамичен. Формата на задните странични прозорци се отличава с характерна вълнообразна линия, която поставя акцент върху системата със задно окачване на вратите FlexDoors, като в същото време подобрява видимостта за пасажерите на задната седалка и по-специално за децата.
Новият еталон за многофункционалност в автомобила
“С концепциите на седалките Flex 7 на Zafira и FlexSpace на Meriva ние открихме нов вид напълно интегрирана гъвкавост на автомобилния интериор,” заяви Ален Висер, Вицепрезидент „Продажби, маркетинг и следпродажбено обслужване” на Opel/Vauxhall. “С новата Meriva искахме да създадем новия шампион по многофункционалност в автомобилната индустрия. Не ми е позната друга кола, която да предлага толкова много идеи, улесняващи живота на хората.”
Повишената гъвкавост се отнася за всички части на новата Meriva. В кабината иновативната система FlexSpace на задните седалки, дебютирала с първото поколение на Meriva, е доразработена: Тя изисква още по-малко усилия за преместване на седалките на различните им позиции или за сгъването им. Системата е още по-интуитивна и по-лесна за употреба.
В самата кабина местата за съхранение на предмети са значително повече на брой и съобразени с вида на най-често превозваните в колата вещи. Революционната система на централната конзола FlexRail, състояща се от разместваеми отделения, които могат да се плъзгат по разположени над предните седалки релси, осигурява удобно и адаптивно пространство са съхранение на вещи с най-разнообразно приложение.
Предните седалки с щедри пропорции са подобни на тези в новата Astra и Insignia. Те предлагат водещ в класа диапазон на настройки – 240 мм напред/назад и 65 мм по височина. Това дава възможност на хора с всякакви ръст, размери и възраст да открият оптималния за тях комфорт по време на пътуванията им. Ново за Meriva е и наличието на уникалната система FlexFix на Opel за превоз на велосипеди.
Навлизане в нова ера за вратите
Meriva разкрива ново измерение на достъпа до задните седалки благодарение на задните врати със задно окачване. Концепцията FlexDoors е първата, внедрена от масов производител в индустрията. За разлика от няколкото налични и добре познати системи на задно окачване на вратите, FlexDoors се характеризира с пълноразмерни врати, които се отварят независимо, без да е необходимо застъпването им с предните врати. Това е възможно благодарение на конвенционалната втора В-колона, като в същото време е осигурена много добра устойчивост на цялото купе и на страничен удар. Също така има дръжки, които допълнително улесняват влизането и излизането от автомобила.
FlexDoors осигурява голяма функционалност, улеснявайки достъпа до задната седалка. Поставянето на окачването на вратите на третата C-колона дава възможност и за по-голямо пространство за краката на. FlexDoors се отваря до 84 градуса, което е много по-широко от отварянето на конвенционалните врати, за които 68-70 градуса са обичайния стандарт. Пътниците на предните седалки също са облагодетелствани от този 84-градусов ъгъл на отваряне. Системата FlexDoors не само улеснява достъпа на хората до кабината, но е и по-ергономична и по-удобна. Например, предните пътници могат по-бързо да си закачат саката, да си сложат дипломатическите куфарчета или чадърите зад предните седалки.
FlexDoors също осигурява по-голяма безопасност, особено за млади семейства. Родителите могат да достигнат задната седалка по-лесно, за да закопчаят предпазните колани на децата си, а на тях може по-добре да им се помогне при влизането и излизането от колата. Например, когато и предните и задните врати са отворени едновременно, се формира безопасна зона, така че и детето и родителят могат да излязат от колата без да бъдат разделени един от друг с врата. Това намалява риска от това детето да попадне в трафика. FlexDoors добавят стил към увеличената функционалност. Усещането при излизане и влизане в автомобила не само е много по-естествено, но и изглежда грациозно и елегантно. Не е необходимо вече да се извъртате или да се изсулвате от задната седалка. Концепцията FlexDoors успешно се тества на пазара и оценява от клиентите на Meriva от 2006 година насам. Тя е подкрепена от набор от патентовани системи за заключване, които оптимизират безопасността.
Еднообемния израз на новия дизайн на Opel
Както външно, така и в интериора, Meriva доразработва новия, експресивен дизайнерски речник на Opel, като среща на скулптурния артистизъм с германската прецизност, и наследява същия фокус върху качеството, който присъства при Insignia и новата Astra.
Дизайнерите на Opel създадоха динамичен и елегантен еднообемен автомобил. По-ниската, извита линия на покрива, съчетана с отличителния за Opel мотив „острие” на страничната част и вълнообразната графика на задния страничен прозорец, придава на Meriva свеж, отличителен характер и вид.
FlexDoors ви приканва в интериора си, саздаден от хармонични преливащи се линии и повърхности. Мотивът „крило”, обхващащ арматурното табло, подсилва усещането за широчина и простор. Наклонени напред централно разположени уреди също допринасят за това усещане и добавят нотка на спортивност и пластичност.
Интериорът се предлага с шест различни комбинации на цветове и тапицерии. Това е най-големият избор, предлаган някога в модел на Opel. Високият стандарт на комбинациите и обработката на избраните тъкани и материали, както и оформлението и декорациите на контролните уреди са типични за по-скъпите автомобили.
Meriva ще се предлага с шест екологични двигателя
Новата Meriva се характеризира с по-голямо междуосие и по-широки предна и задна следи. Всичко това допринася за по-доброто управление и много по-добрия комфорт на возене. Гамата двигатели се състои от ефикасни и екологични турбодвигатели, предлагащи максимални мощности от 75 дo 140 к.с. Ще бъде разработена и особено икономична версия ecoFLEX. Meriva ще се предлага с избор от 5- и 6-степенни механични трансмисии, както и с 6-степенна автоматична предавателна кутия. Конструирана и разработена от инженерния център на Opel в Рюселсхайм, Германия, новата Meriva ще се произвежда в Сарагоса, Испания и е планирана да започне да се продава през лятото.
Discussion about this post