Норвегия имат амбициозен план да изградят уникално съоръжение, с което да сложат край на претоварването на местните фериботи и предвижда конструкцията да серия от подводни тунели. По този начин те ще намалят значително трафика, тъй като ще изместят голяма част от него под повърхността и според плановете ще са разположени на около 30 метра под земята. Още по-любопитното е, че тези съоръжения са определени като „подводни плаващи мостове“ и всеки от тях ще включва две платна за движение на автомобили и други превозни средства, информира TheNextWeb.
Иновативните тунели ще бъдат прикрепени към скали със специален механизъм, за да се гарантира тяхната стабилност и идеята е да сложат край на огромните задръствания, които сега се предизвикват от движението на многото фериботи. Добър пример за тяхната ефективност е пътуването между градовете Кристиансанд и Трондхайм, като дистанцията между тях е около 1100 километра. В момента пътуването може да отнеме до 21 часа, тъй като изисква пътниците да сменят седем различни ферибота заради спефицичните географски особености на страната.
Новият мащабен проект трябва да намали това време до по-малко от 10 часа, като инвестициите в него се очаква да достигнат до $25 млрд., а ако всичко върви по план плаващите тунели трябва да работят на пълни обороти до 2035г. В момента има 1150 тунела в страната, които поемат натоварения трафик, като 35 от тях са във водата и това би улеснило гражданите, тъй като няма да е нещо ново за тях. Идеята за този проект е провокирана и от факта, че няма как те да бъдат построени на повърхността и това налага като единственото възможно решение те да бъдат позиционирани под водата.
Вижте как изглежда най-дългият и дълбок железопътен тунел в света
Discussion about this post