Компанията продължава да генерира впечатляващи приходи, но е факт, че изпитва и доста проблеми. Популярността на TikTok например е сериозен проблем, с който Meta все още опитват да се справят. Неслучайно бяха интегрирани множество нови опции в Instagram, които дублират функциите на приложението за споделяне на кратки видео клипове.
Марк Зукърбърг е изправен и пред допълнителни затруднения, които предизвикат негативни реакции сред някои от инвеститорите. Плановете за сливане на Messenger, Instagram и WhatsApp се нуждаят от месеци за реализация. Абсолютно същото може да се каже за метавселената, в която компанията вижда една от технологиите на следващото десетилетие.
Новото лого на Meta, което наподобява символа за безкрайност може да предизвика поредният конфликт с външна компания. Причината е, че нарушава интелектуалната собственост на Dfinity – швейцарска неправителствена организация, която оперира в сферата на блокчейн технологиите.
Юридическият отдел на Dfinity вече входира съдебен иск срещу Meta, информира FastCompany. Обвинението срещу технологичния гигант е, че новото лого изглежда почти еднакво с корпоративния символ на швейцарския бранд. Dfinity твърдят, че със своите действия Meta нарушава репутацията им, като искат да се въведе забрана срещу лого на известната компания.
Финансовите компенсации не са публикувани официално, но също са част от обвинението. Бъдещите възможности за привличане на потребители от страна на Dfinity ще бъдат силно ограничени. Причината е, че хората ще асоциират компанията с “лошите” практики за поверителност на Facebook и новите им продукти.
Трудно е да се предположи дали Meta ще бъдат принудени да сменят своето лого. При всички положения действията на Dfinity имат потенциала да задълбочат промените на Meta през годината.