Рекламите са основата на бизнес империята, която стои зад най-популярната социална мрежа в интернет. Огромните количество данни, които споделяме във Facebook се монетизира с мащабна мрежа от партньори по цял свят. Компанията също така събира данни за вашата активност, когато използвате външни приложения.
Темата за сигурността на личните данни се задълбочи с премиерата на App Tracking Transparency (ATT) функцията. Аpple започнаха да информират своите потребители за конкретните данни, които събира всяко приложение. Успоредно с това ATT предлага бърз начин за ограничаване на таргетирането с рекламите.
Въвеждането на функцията накара много хора да лимитират следенето, което доведе до финансови загуби в размер на милиарди долари. С течение на времето конфликта между двете страни утихна, но Meta скоро ще е изправена пред нови съдебни проблеми.
Потребители на Apple са завели два колективи съдебни иска срещу компанията с обвинения, че неправомерно шпионира потребителите. Подозренията са базирани на разкритие на експерт по сигурността с името Феликс Краузе, който демонстрира и как работи самия метод. Oказва се, че Facebook инжектира допълнителен код в своите приложения, с които продължава да следи потребителите.
Когато кликнете върху линк от социалната мрежа ще бъдете пренасочени към вградения браузър на Facebook и Instagram. Taка активността ви е видима за Meta, тъй като въвеждате съдържанието без да напускате приложенията. Допълнителният код преодолява на ATT и осигурява на компанията достъп до поверителна информация.
По този начин Facebook и Instagram следят всички сайтове, които посещавате, включително логин детайлите и паролите. Най-добрият вариант е да отваряте линковете в предпочитан браузър, извън приложенията, като Safari или Chrome, за да се предпазите.