Социалните мрежи и приложенията доминират ежедневието ни, като водещо средство за общуване и забавление. Facebook са една от първите асоциации в тази категория, тъй като генерират внушителни рекламни приходи от активността на потребителите.
Популярността на дигиталните методи за комуникация и споделяне на съдържание предлагат и определени възможности за генериране на приходи. Instagram е собственост на Meta, което е причината да използват сходен бизнес модел и функционалности.
Ето кои са възможностите да генерирате приходи от Facebook и Instagram, според MakeUseOf:
1. Оперативно съвместими абонаменти
Facebook вече ще позволява на създателите автоматично да добавят своите фенове и последователи на други платформи към Facebook Groups. Функцията ще е достъпна за премиум абонаментите и ще позволи да получавате плащания от други потребители. Това не само ще ви позволи да генерирате приходи, но и да спестявате време ръчно да добавяте своите членове в групите на Facebook.
2. Facebook Stars
Добре е да знаете, че Facebook Stars вече може да се използва от всички автори на съдържание. Все пак е необходимо да имате повече от 1000 последователи през последните 60 дни, за да се възползвате. Другите изисквания са Stars да е налична в държавата, от която качвате, както и да отговаряте на Partner Monetization Policies и Content Monetization Policies.
3. Монетиризирайте Facebook Reels
Първоначално програмата за плащане във Facebook Reels бе налична единствено за автори, които са привлечени с покани. Facebook обаче промениха своята политика и постепенно позволяват на повече хора да се присъединят. Това е добра новина и може да се утвърди като важен източник на приходи за профилите. Публикуването на Reels видео е възможност да печелите едновременно от Facebook и Instagram.
4. Creator Marketplace
Меta предприе стратегия да повтори полезният опит на приложения като TikTok и Snapchat с премиерата на собствена програма за авторите на съдържание. Основната цел на Creators Marketplace е да осигурява връзка между авторите и подходящите брандове. Функцията е подходяща и за бърза комуникация на създателите и бизнесите в Meta Business Suite. Само с няколко кликвания потребителите ще могат да изпратят детайли за очакваното сътрудничество, планирани резултати и финансови параметри.
5. Дигитални активи
Припомняме ви, че Instagram започнаха да приемат споделяне на NFT токени в приложението още през март 2022г. Това е важна стъпка напред в популяризиране на технологията, с която е обвързано бъдещето на Meta. Дигиталните светове, NFT токените и метавселената са следващата естествена еволюция в сферата на комуникацията и забавлението, според компанията. Виртуалната реалност също така е интересен начин да покажете креативност и да генерирате допълнителни приходи онлайн.