Въпреки че вече не е 9-та планета в Слънчевата система, Плутон напоследък предизвика истински търговски бум в международната компютърна мрежа интернет, „. Многобройни сайтове предлагат стоки със символика на Плутон – от лепенки и писалки до тениски и сака. Посетителите на интернет клуба „Кафе-прес“ измислиха оригинално мото: „Плутон /1930-2006 г./: така и не успяхме да се запознаем с тебе“. Този текст може да се напише и на автомобилна броня. Американците обаче предпочитат други текстове, например: „Ако вярваш в Плутон, натисни клаксона!“ В интернет магазините са много популярни чашите и тениските с надписи: „Плутон: спрете междупланетната дискриминация“ и „Плутон 2006: сега е независим кандидат“. Търговската интернет еуфория започна веднага след като миналата седмица Международният астрономически съюз в Прага след бурни дискусии взе решение Плутон да премине към категорията на „планетите-джуджета“, което означава, че това космическо тяло вече не се смята за „класическа планета“.
Discussion about this post