Стрийминг платформите вече промениха начина, по който слушаме любимата музика и навлизат все по-сериозно в сферата на видео съдържанието. Eдва ли има по-добър пример от Netflix за платформа, която иска да революционизира гледането на филми, сериали и телевизионни шоута. Алтернативни услуги като Hulu, Disney+, HBO Max, Amazon Prime Video и др. също се борят ожесточено за вниманието на потребителите.
Конкуренцията засилва сериозно напрежението върху Neflix, които започнаха да губят позиции през последните тримесечия. Актуалните трендове поставиха компанията в необичайна ситуация, тъй като за първи услугата отчете спад в активните профили. Това се случи през първото тримесечие, но проблема се задълбочи като Netflix загуби почти 1 млн. потребители през април-юни.
Приоритет за компанията ще бъде оптимизирането на бизнес модела по такъв начин, че да се подобри финансовото им състояние в дългосрочен план. Netflix очакват загубата на потребители да надхвърли 2 млн. души до края на годината, но се надяват шоута като Stranger Things да променят ситуацията.
Компанията остава оптимистична относно дългосрочните възможности за бизнес развитие. Шефът на Netflix, Рийд Хастинг дори предвижда края на класическата телевизия в следващото десетилетие. Изказването му е по време на обсъждане на финансовите резултати за второто тримесечие с инвеститорите. Според него стрийминг услугите са бъдещето и това е изключително позитивно за Netflix.
Факт е, че все повече хора разчитат на дигиталните технологии за достъп до мултимедия, филми и телевизионни предавания. Остава въпроса колко потребители ще продължат да използват Netflix и няма да преминат към конкурентни услуги за стрийминг. Това се очертава като най-голямото предизвикателство за компанията през следващото десетилетие.