Споделянето на кратки видео клипове се превърна в любимо забавление за милиони собственици на смартфони. TikTok има най-голям принос за популяризирането на този формат в глобален мащаб. Приложението на китайската ByteDance е социален феномен с невероятни измерения, особено сред най-младата аудитория.
Все повече хора регистрират профили в TikTok, което привлича още рекламодатели и инфлуенсъри. Най-големите технологични компании започнаха да интегрират функции за споделяне и гледане на кратки видео клипове в своите платформи. YouTube Shorts е един от най-подходящите примери, като секцията е видима от началната страница на услугата.
Специфична особеност на клиповете в TikTok е, че повечето от тях са заснети във вертикална ориентация. Този формат е подходящ за тъчскрийн екраните на смартфоните и се поддържа вече от Instagram Reels и YouTube Shorts.
Ако опитате да гледате вертикални клипове на устройства с по-големи екрани като телевизори вероятно ще останете разочаровани. Причината е, че съдържанието не заема цялото пространство на екрана. Въпреки това Google от месеци работят над оптимизация на YouTube Shorts.
Компанията е намерила интересно решение, тъй като предлага няколко различни оформления за гледане на съдържанието. Първият формат е стандартен видео плейър с бутони за харесване и Dislike. Второто предложение е хоризонтално превъртаща се емисия, която показва по три клипа на екрана.
Google ще продължат да ъпдейтват и променят функционалността на YouTube Shorts, за да работят още по-добре на смарт телевизорите.