Компютърната индустрия продължава да е засегната от редица икономически фактори, които влияят на продажбите. Въпреки премиерата на редица атрактивни устройства и навлизането на нови технологии стагнацията в този сектор вероятно ще продължи. Пазарните наблюдатели очакват негативните трендове да обхванат и настоящата година.
Стабилни признаци на стабилизиране в пазара на геймърски компютри не се очакват преди началото на 2024г., съобщава TechSpot. Така например в световен мащаб бяха генерирани продажби за $68 млрд. през 2021г. Само година по-късно тази стойност се свива до $42 млрд. Прогнозите за настоящата година са още по-негативни.
Анализатори от Jon Peddie Research (JPR) смятат, че индустрията постепенно ще се възстанови и ще увеличи приходите си с до $5 млрд. през 2025г. Общите продажби на компютърен хардуер за игри ще генерира $47.1 млрд. през 2025г.,Това ще представлява 12% ръст , сравнение с $42 млрд. през 2022г.,съобщава TechSpot.
Негативните процеси в следващите месеци ще намалят приходите до $37.3 млрд. или с почти $5 млрд. по-малко, спрямо предходните 12 месеца. След като започнат процесите на възстановяване най-бързо това ще се усети в премиум сегмента и бюджетния клас. Продажбите на PC системи за гейминг ще продължи да се свиват допълнително.
Положителните трендове в бюджетния клас ще бъдат подпомогнати от новите графични решения на Intel и AMD.