Aвтомобилната индустрия вече започна да се възстановява след пандемичната обстановка и продължителния недостиг на компоненти. Производителите бяха силно засегнати от кризата и икономическата обстановка, но вече се забелязват ясни положителни трендове. Нов доклад на Counterpoint Research хвърля повече светлина върху актуалната ситуация на глобалния пазар на електрически автомобили.
Официалните данни разкриват, че са продадени 1.95 млн. превозни средства в тази категория през първото тримесечие на 2022г. Това очертава солиден ръст от 79% на годишна база. Над 73% от продадените модели се задвижват изцяло от електричество, докато 27% представляват различни хибридни конфигурации.
Китай остава най-големият пазар на електрически автомобили в световен мащаб, следвани от Европа и САЩ. Анализаторите от Counterpoint Research са категорични, че бума в продажбите ще продължи до края на календарната година. Резултатите за първото тримесечие дори щяха да бъдат осезаемо по-високи, ако не беше проблема с недостига на компоненти.
Tрябва да отбележим също, че едва 12% от всички продадени автомобили за периода имат електрически системи за задвижване. Именно тази стойност по най-добър начин показва какъв е бъдещия потенциал на EV моделите за бъдещо развитие. Eдва ли ще се изненадате, че Tesla (16.7%) запазват лидерската си позиция, тъй като отчитат 68% ръст в продажбите на световния пазар..
Wulling са втория най-голям производител на електромобили с 8.9% дял, заради внушителното си присъствие в Китай. Следващата компания е BMW, които ще продължат да увеличават инвестициите в сектора. Германският гигант е генерирал 6% от продажбите и така изпреварва Volkswagen, които имат 5.2% дял през първото тримесечие.