Противно на очакванията на производителите и съвсем в рамките на реакциите на потребителите, продажбите на 3D HD телевизори не вървят по план. Последното проучване на DisplaySearch, публикувано от ZDNet, показва, че тази година ще бъдат доставени едва 1.6 млн. 3D телевизора. Това са само 2% от целия пазар на плоскоекранни телевизори в света.
Сегментът все още се отличава с прекалено високи цени, които отблъскват потребителите, особено в трудната икономическа ситуация на повечето развити държави в момента. Слабата конкуренция в него също не помага за доброто развиване на 3D пазара. Освен това повечето потребители не са очаровани от идеята, че трябва да носят допълнителни очила, всеки път, когато искат да гледат 3D съдържание.
Въпреки това анализаторите все още предвиждат бляскаво бъдеще на сегмента. Според тях през 2014 г. 41% от пазара на плоскоекранни телевизори ще се държи от 3D моделите. До тогава се очаква конкуренцията и разнообразието в сегмента да се засили, цените да паднат, съдържанието да се увеличи. Има надежди и че ще се появи технология за гледане на 3D без допълнителни очила, която допълнително ще увеличи интереса на потребителите.
Discussion about this post