Първата половина на годината изправи производителите на смартфони пред сериозни предизвикателства. Съчетание от спад в търсенето и нестабилност на финансовите пазари доведе до спад в продажбите за водещите брандове. Пазарните наблюдатели от Counterpoint Research публикуваха нов доклад, който обхваща динамиките в пазара на смартфони през април-юни.
Световните продажби намаляват през този период и заради поредица от локдауни в китайски провинции. Военните действия в Украйна са друг фактор, който влияе върху индустрията и допринася за редуциране на приходите. Тези процеси се развиват в контекста на 6% ръст в средната продажна цена (ASP) на смартфоните.
Данните на Counterpoint Research отчитат още годишният ръст на оперативната печалба от 6% съответства на ASP, а не на спада в продажбите, достигайки го $13.1 млрд. през Q2 2022. Водещите компании в сектора остават Samsung и Apple. Китайските брандове като Xiaomi, Honor и Huawei също отчитат висок ръст на ASP.
Увеличението в оперативната печалба обхваща големите производители на Android с едно голямо изключение и това е Xiaomi. Все пак анализаторите уточняват, че годишния растеж е свързан и с по-слабото представяне през Q2 2021, отколкото на постоянен растеж през последните тримесечия.
От Counterpoint Research припомнят, че оперативната печалба бележи спад от 29%, спрямо предходното тримесечие, след население от 26% на QoQ база през Q1 2021. Преобладаваща част от продажбите се генерират от Apple, което очертава голямо несъответствие в дистрибуцията на приходите мeжду производителите.