Основната категория на интернет потребители почти във всяка област са хората от 18 до 33 години. В проучване на центъра за изследвания Pew Research Center е изследван периода от декември 2008 г. до май 2010 г.. Установиено е, че в този период все повече хора на възраст над 33 години участват в социални мрежи. Нарастнал е броят на потребителите от 18 до 33 години на 83 %. Затова пък почти двойно са се увеличили участниците на възраст над 45 години.
Наблюдава се тенденция на спадане в броя на тийнейджърите блогъри с ок. 50 %. Смята се, че обновяването на статуси в социалните мрежи е изместило досегашните платформи на блогване. От New York Times се посочва, че от друга страна се увеличава броят на блогърите на възраст над 34 години.
Очевидно е, че социалните мрежи са възприемани с възторг от младежите. Традиционната блогова платформа бързо бе изместена с новите стандарти на комуникация между младите хора. От друга страна, не е за пренебрегване и повишаването в дела на потребителите над 40 години. На тях социалните мрежи предлагат възможности за участие в групи, където се обсъждат еднакви интереси и проблеми. През последните няколко години онлайн формите за споделяне претърпяха големи промени, с повишаване на потребителското участие при всяка една възраст.
Discussion about this post