За милиони потребители по цял свят Facebook е неизменна част от ежедневието им и лиспата на достъп до социалната мрежа причинява сериозно разочарование сред тях. В действителност всеки от нас има различен мотив да прекарва свободното си време в своят профил, независимо дали става въпрос за любопитство, рутина или пристрастяване. Изследователи от Boston University проведоха собствен експеримент, който има за цел именно да установи причините, които карат потребителите да използват непрестанно своят Facebook акаунт, информира zdnet.
Проведеното от тях проучване показва, че 800 млн. души, които са регистрирани в социалната мрежа се опитват да задоволят две основни нужди с активността си в сайта. Първата от тях е необходимостта от принадлежност към по-голяма общност, която в най-голяма степен мотивира потребителите да прекакват времето си във Facebook. Успоредно с това огромно влияние оказва и желанието да намират ново поле, където да изразяват себе си и респективно да привличат вниманието на останалите потребители към интересите си.
Изследването също така посочва, че активността ни в социалната мрежа зависи и от допълнителни фактори като културна среда, демографски дадености, както и личните качества на всеки един от нас. В допълнение доклада разкрива, че поведението ни във Facebook оказва влияние и върху реалният ни живот, който става все по-зависим от публикациите в профилите ни, коментарите на приятелите ни и другите форми на активност. Проучването също така открива, че жените и представителите на малцинствените групи са по-склонни да прекарват повече време във Facebook от всички останали.
Discussion about this post