В последното десетилетие онлайн търговията доби огромни размери. Според различни проучвания например през миналата 2019 година хората са купували електроника онлайн повече, отколкото физически, посещавайки магазин.
Анкетираните потребители споделят, че преди всяка покупка следва обикновено три стъпки. Първо проучват параметрите на продуктите, които избират в Интернет. След това това гледат видео ревюта, където специалисти споделят преките си впечатления от тестове и съпоставка между сходни модели.
За финал четат рецензиите и коментарите на други хора, които вече са си закупили въпросните устройства. След това подбират най-ниската цена онлайн, поръчват и куриер им доставя поръчаната стока.
Определено този начин на пазаруване спестява пари, време и нерви. Дава повече възможности за избор и информираност.
Основните и най-големи онлайн платформи за пазаруване са около десет, като една от трите най-големи се казва Amazon. Чрез нея купуват и продават онлайн милиони хора по целия свят.
Оказва се обаче, че продавачите могат да останат ощетени от Amazon. По презумпция политиката на компанията е да забранява използването на данните на продавачите, за да ги ощети чрез тях, но както Wall Street Journal съобщават, не е точно така.
Според техни достоверни източници, служителите на Amazon използват данните генерирани от профилите на продавачите в платформата, за да помогнат за по-доброто реализиране на фирмени продукти на компанията.
На база на това, че създават нови категории, ценообразуват продукти и решават какво точно да продават. Най-общо казано, твърди се, че Amazon проучва продажбите на трети страни и така ги ощетява, като използва труда им.
В изявление Amazon заявяват, че при тях е строго забранено служители да използват информация от профилите на частните продавачи, за да определят пускането на собствения си продукт. По случая с нерегламентираната практика е започнало вътрешно разследване на компанията.
Ако това сериозно обвинение се окаже вярно, Amazon може да бъде санкционирана от американските регулатори доста сериозно. За месец Юни е насрочено дело, в което онлайн търговската платформа ще свидетелства пред Конгреса в САЩ, че не използва данните на продавача, за да спечели несправедливо предимство пред конкуренцията.
Най-тежката санкция би била, Amazon да премине под контрол от страна на американските регулатори. Успоредно с това е ЕС вече тече разследване по обвинение, че компанията може да злоупотребява с търговските данни.
Ако Amazon не успее да докаже, че това е било дело само на група служители, а не всеобща практика на компанията, могат да го очакват още по-сериозни санкции.
Още от Digital.bg: YouTube стана на 15 години – вижте кое беше първото видео в социалната мрежа
Discussion about this post