Intel обмисля да продаде няколко свои подразделения, свързани с комуникационните технологии. През април изпълнителният директор на Intel Пол Отелини обяви началото на стратегия, целяща намаляване на цените. Това може да означава, че ще се наложи Intel да продаде някои продукти и сектори, които с течение на времето са се оказали непечеливши. и не са свързани с компютърните технологии и сървърните процесори. Така наречената “стратегия на съсредоточаване” представлява желанието на компанията да комбинира традициите си в производството на процесори и новопридобития опит в комуникациите за произвеждането на чипове за компютри, телефони и други комуникиращи помежду си устройства. Някои от начинанията на компанията, като например Wi-Fi чипове, съчетани с Pentium M процесори доведоха до добри резултати – серията чипове за ноутбук компютри Centrino. Други стъпки, като бизнеса с мрежови процесори се оказаха несполучливи и съответно – също толкова печеливши. Компанията цели да популяризира компютъра като “сърцето на дома”. Но причината да се насочи главно към бизнеса с комуникации си остава същата: очакваният спад в търсенето на компютри през следващите пет години.
Discussion about this post