EС предприеха редица законодателни, политически и обществени инициативи за популяризиране на т.нар. “зелени” технологии. Алтернативните източници на енергия са бъдещето на съюза, което може да се каже и за електрическите автомобили. Инвестициите в EV инфраструктура дори вече привлече и Илон Мъск, който вече построи първата Gigafactory на континента.
Съоръжението вече оперира на максимални обороти и е само един от примерите за ангажимента на ЕС към електромобилите. В момента около 10% от колите, които се движат по европейските пътища имат електрически системи за задвижване. Анализаторите отчитат, че пазара се развива с внушителни темпове и тези процеси само ще се задълбочават.
Официалните прогнози са броя на електрическите автомобили в ЕС да се утрои в следващите пет години, съобщава GizChina. Въпрос на време е колите с бензин и дизел постепенно да изчезнат от европейския пазар.
Вече знаем и кога да очакваме транзицията към електрически автомобили да бъде напълно завършена. Европейският парламент проведе среща на високо равнище в Страсбург, Франция, на която се взе изключително важно решение. Изпълнителните органи на ЕС ще въвеждат забрана за продажба на автомобили, които работят с бензиново и дизелово гориво от 2035г.
Трябва да отбележим, че забраната ще обхване и хибридите, които сега са предпочитано решение за производителите. Японските компании като Toyota вероятно ще бъдат силно засегнати, тъй като инвестират най-много в продукцията на подобни модели. Все пак ЕС ще предоставят достатъчно време на големите компании и потребителите да се подготвят за планираните промени.