Преди десет години дори и на най-шокиращите възходи в карирата на артистите им липсваше ускорителната инерция на социалните медии. Днес mashable описва пример с един от най-нашумелите изпълнители днес – Lady Gaga.
Lady Gaga в цифри
През последните три месеца в Twitter фразата „Lady Gaga” се споменава средно над десет хиляди пъти дневно, надминавайки честотата на споменаване на други изпълнители от Грами 2010. Но дали хората действително слушат Gaga или тя е само спектакъл?
Както се оказва, суетенето в Twitter относно Lady Gaga не е просто шум – то подкрепя данните за потреблението. Да вземем например броя на слушателите й в Last.fm. Те продължават да се повишават с възходяща траектория от началото на миналата есен, когато тя се появи на Saturday Night Live с Мадона.
Същото важи и за броя на слушателите й в MySpace. Данни показват, че тя поддържа силна лидерска позиция пред други поп икони като Jay-Z и Rihanna.
Какво ни говори всичко това?
С увеличеното слушане на музиката на Lady Gaga в социалните сайтове, където потребителите не плащат за услугата, един ключов факт става ясен и той е, че тя продължава да бъде силен изпълнител и където се брои – в музикалните продажби.
Въпросът за размисъл: ако не съществуваха безплатни канали, където да слушаме Lady Gaga, щяха ли да бъдат продажбите на албума й по-високи или света на социалните медии само прославя и поддържа нейната успешна кариера?
Discussion about this post