Вижте още видео ревюто на смартфона REVO 555
Повечето хора смятат, че електромобилите са творение на 21в., но грешат. Истината е, че още през 19в. изобретатели като Томъс Паркър създават първите електромобили.
1895г. Томъс Паркър позира с електромобила си
Ако англичанинът мистър Паркър беше жив днес, щеше да е на 174 години и щеше да е изключително горд с това, че е поставил основите за създаването на чудовищният електрически суперкар който Digital.bg ще ви представи в това свое видео. BMW i8, но не обикновено BMW i8, ако изобщо тази кола може да бъде обикновена, а лимитираната му версия Protonic Red Edition.
Дизайнът ооо да, дизайнът на i8 е невероятен, той е дело на небезизвестният Беноа Жакоб, който е бил вдъхновен както виждате и сами от първото BMW M-серия. Надникналият в бъдещето M1.
1979г. BMW E26 M1
8 в името обаче е наследено от една друга легенда BMW E31 – 8-мате серия която се произвеждаше между 89-та и 99-та година на миналия век.
1989г. BMW E31 850i
Предницата на i8 е много красива…а задницата, тя вече е уникална. Дали това е имиджов автомобил…ооо да, гарантираме ви, че рядко ще се среща на улицата човек, който да не загледа i8.
Погледнете тези форми, а когато към тях добавим и цвета – представеният преди няколко месеца Protonic Red Edition. И лимитираната окраска на Turbine Spoke Style 444 джантите. Това е визия която заслужава уважение.
И макар джантите да са с 20” диаметър, i8 остава с просвет от едва 44мм., по този начин той се превръща в най-ниското BMW на пазара. Ще трябва да забравите за паркирането по бордюри. Фаровете и стоповете на суперкара са изцяло LED, като при първите, подобно на лазерните фарове на 7-ма серия, над 140км/ч се активират и вторият ред диоди.
Голяма част от екстериорните детайли на BMW i8 са пластмасови, но това е автомобилът на марката в който има най-много карбон. Реално цялата клетка на купето е направена от супер здравият и лек композитен материал.
Рамата пък е изцяло алуминиева. Един любопитен факт, знаете ли, че i8 е най-екологичният спортен автомобил, той дори се сглабя в завод който има автономен източник на електрическо захранване от вятър.
Ако имате толкова голяма врата и искате да я отворите в тесен паркинг по класическият хоризонтален начин, ще ви трябва над метър разстояние от всяка страна. BMW са решили проблема по много красив начин. Вратите се отварят нагоре.
Сега пред нас се разкрива интериорът. I8 е а 2+2 места, като задните са по-скоро за миньони. Предвид специфичният праг който се разкрива под врата, имаме очакването, че вътре в колата ще е много тясно, но не е така.
Аз съм висок 198см и с малко повечко старание успях да влезна в кокпита. Вътре вече се чувствам комфортно. Дори ако трябва да съпоставя усещането, когато тествах преди време BMW M2, в него беше една идея по-тясно.
За разлика от външната обвивка на i8, интериорът му не е чак толкова футуристичен. Да, всичко е много яко, но не е чак извънземно. Да, километражът е изцяло дигитален, имаме мултимедия и синьо амбиентно осветление, но например централната конзола е напълно земна, не както огромният тъчскрийн в моделите на Tesla.
Като едно пояснение – това ни харесва, BMW i8 е естетически издържана кола, в интериора на който е заложено на комфорт и удобство.
BMW i8 има два режима на движение, хибриден и eDrive при който разчитате само на електричество. lithium-ion батерията която захранва 131-коньовият електромотор на i8 е с капацитет от 7.1 kWh, в този режим той е до 37км пробег.
Истинската сила на суперкарът на BMW обаче се кри комбинацията между електрически и бензинов двигател.
Вторият е 3-цилиндров турбо бензин с обем от 1499cc. Неговите 231к.с. в комбинация с тези на електромотора предоставят обща мощност от 362 коня с 570Nm въртящ момент. Представяте ли си – 3-цилиндров двигател с толкова малък обем ускорява от 0-100км/ч за 4.4 секунди.
Тук обаче важен фактор е и теглото на i8, заради преобладаващите олекотени материали като алуминий и карбон, BMW-то тежи 1485кг. Разпределението на тежестта в колата е много добро. Центърът ѝ е ниско долу, като по този начин суперкарът се държи много добре в завои. Предвид, че i8 има два задвижващи моса с два самостоятелни двигателя, мощността също се разпределя равномерно между тях, като прави карането още по-приятно. Това тук е кола в която са наблюскани всякакви иновативни и полезни технологии.
Като например, когато спирате при ниска скорост, вие реално не използвате спирачките на i8, а с роторен механизъм който генерира енергия от спирането. Поради тази причина времето за смяна на накладките на дисковите спирачки се увеличава значително. Дали им е дошло време за смяна, както и още друга сервизна информация можете да получите или от специалният ключ на BMW или директно от смартфона си с приложението Connected Drive.
Да отключим с ключа който е по-скоро дистанционно багажника. Ако обичате да пътувате с много багаж, това не е вашата кола. Багажникът е съвсем мъничък и в него става доста топло, защото непосредствено до него се намира единият от двата двигателя с които разполага i8. Все пак можете да оставите покупките си на задните седалки.
Но за бога, това е спортен автомобил, кой иска да го товари?! За целта BMW са измислили модела Active Tourer, който впрочем във версията си 225xe също е електрически.
Ако ви е интересно да ви го покажем в отделно ревю, можете да ни пишете във формата за дискусии тук долу или на нашата Facebook страница.
Discussion about this post