Ако ви кажем, че в това ревю ще разглеждаме автомобила MINI Cooper, първата ви асоциация е „Кокетна дамска количка с английското знаме на покрива и Мистър Бийн на пасажерската седалка.” Напълно вярно предположение! Ако обаче след MINI не следваше John Cooper Works. Така, че тук Digital.bg ще ви покаже един същински Sleeper. На състезателен жаргон това означава кола, която изглежда бавна, но всъщност не е.
Това е новият MINI Cooper S Convertible John Cooper Works който спокойно може да засрами редица спортни автомобили. Освен, че е много бърза, тази количка е и изключително приятна за управление в завои.
Това доказват и резултатите които тя постига при тестове на пистата Nürburgring. Усещането когато я шофирате е доста близко до това когато карате картинг. Обратно на очакванията обаче, пространството вътре е доста по-широко.
Реално, съпоставимо с предходното поколение, новото MINI е пораснало 3821мм дължина, на 1727мм ширина и 1414мм височина.
Дизайн
Оптичният пакет на John Cooper Works моделите е видимо по-различен от този на Cooper S, и респективно базовите кабриолети. Тук той е доста по-агресивен и открито спортен. В същото време MINI предлага много богата гама от възможности за персонализация на цветове, детайли, джанти и тунинг допълнения. Резултатът е, че бързо могат да се появят пеперуди в стомаха ви при първият допир до тази количка и влюбването няма да закъснее.
Несъмнено най-големият чар на MINI Cooper S Convertible се крие във възможността да сте част от природата която ви обгръща по време на пътешествията ви. За само 18 секунди мекият покрив на колата се сваля и вече имаме кабриолет.
Тук е хубаво да отбележим нещо любопитно – това е първият модел на Mini с изцяло електрически покрив, който може да сваля както посредством копче до огледалото за задно виждане така и от характерният MINI ключ.
Като „ключ” е много силно казано –той просто трябва физически да присъства у вас, двигателят се пали със Start/Stop бутон. Също за първи път, тук вече има изскачащи предпазни греди, които при едно евентуално обръщане на колата ще увеличат значително шанса за оцеляване на пътниците. Те са скрити под тези хромирани дизайнерски елементи. За да се свали гюрука не е задължително да сте спрели, това може да се случи и при скорост до 30км/ч.
И тъй като, както вече стана ясно, днес ви показваме John Cooper Works версия с множество доработки и тук ни чака изненада. Гюрукът е индивидуален, като английското знае върху него не е щампа – това е кожа напа, зашита ръчно върху текстилната основа.
Подобни елементи нашата кола има на още различни места, като най-ефектното от тях несъмнено са подглавниците на седалките.
Като цяло интериорът на MINI Convertible и John Cooper Works версиите му е много як и раздвижен. От елегантен през спортен до направо извънземен. Така това реално се явява първия и все още единствен кабриолет в премиум сегмента на малките автомобили.
И едно любопитно инфо специално за феновете на технологиите, които със сигурност в Digital.bg са повече от където и да било другаде. При Cooper S Convertible, MINI са интегрирали Smart технология която работи паралелно със смартфона ви.
За целта след като свалите на смартфона си приложението MINI Connected вие имате пълен мониторинг на случващото се в автомобила си – колко гориво имате, колко път ви остава до избраната точка, навигация и т.н.
Най-яката функция се комбинира с GPS координатите ви и когато прогнозата за време е, че ще завали, приложението автоматично ви предупреждава да вдигнете покрива, ако е свален. Яко…но както напоследък синоптиците не обичат да уцелват правилната прогноза, дали е приложимо е съвсем друг въпрос.
Колкото и малко да е новото MINI, то има достатъчно голям багажник (215 литра и 160 литра със свален покрив) с едно много яко бонус приложение. Капакът на багажника се отваря надолу и спокойно може да служи за пейка когато сте спрели някъде.
Двигатели и Тунинг
MINI Cooper S Cabrio се задвижва от четирицилиндров бензинов двигател със 192 к.с мощност, ние обаче, както вече не веднъж споменахме, тестваме доработената John Cooper Works версия. Колата е с двигателя BMW B48, същият който след „леко” повишаване на мощността задвижва и новото BMW 730i и дори дългата база Li.
Това автоматично ни подсказва, че на разположение имаме доста сериозен потенциал. След повишаването на мощността от JCW, кабриото има ресурс от 228к.с. С тях колата ускорява от 0-100км/ч за 6.3сек. Като база за сравнение, такъв резултат имат още 5.7-литровият V8 Dodge Magnum RT, легендарният рали автомобил Ford Sierra RS 500 и спортната лимузина Porsche Panamera във версията V6 двигател с 3.6 литра обем.
Време е за ядене, новото MINI Cooper S John Cooper Works явно е на диета и не прекалява с похапването на гориво. Това доказва и малката порцийка която сме му отредили. По спецификации на производителя, разходът му на гориво в смесен цикъл е 6.1л. Това обаче е доста условна цифра – тук идва ред на реалният разход.
С динамично шофиране с пуснат климатик, бордовият компютър отчете разход от 8.9 литра. Горивото с което е заредена колата също е от значение – използвахме 100-октанов бензин. Ако държите на икономичното возене, MINI имат и 3-цилиндрово дизелово кабрио със 115к.с. мощност. Неговият извънградският разход е само 3.8л.
Вижте още: Историята на автомобилите MINI Cooper Convertible / Cabrio
Discussion about this post