TomTom официално потвърдиха, че са се съгласили да продадат своя бизнес с иновативни решения в сферата на телематиката на автомобилния гигант Bridgestone Europe. Финансовите параметри на сделката достигат до внушителните €910 млн. Основният мотив довел до продажбата на това подразделение на компанията е желанието им да се конкурират по-успешно с Google в сегмента на навигационните услуги. Първоначалните прогнози за сделката бяха за максимална цена от €700 млн.
Все пак след финализиране на преговорите Bridgestone Europe са склонили да отделят €910 млн., за да придобият контрол над дивизията за телематика на TomTom. Холанкдският бранд е добре познато име на европейския пазар и предлага разнообразно портфолио от продукти и хардуер в сферата на сателитната навигация. ТomTom също така разполагат с една от най-модерните платформи за онлайн навигация в света, заедно с Google Maps, HERE Technologies и OpenStreetMap, съобщава TechCrunch.
Популярността на Google Maps и големият брой смартфони, които се продават с инсталирани версии на приложението се превърнаха в голям проблем за TomTom. Тези процеси се отразиха негативно на стойността на акциите и пазарната капитализация на компанията и закономерно ги накараха да потърсят алтернативни решения, за да останат конкурентни. Продажбата на дивизията за телематика е част от стратегията им да се адаптират към динамично променящата се действителност.
Oще от Digital: Как TomTom и Bosch ще направят радарите на автономните автомобили по-добри
Discussion about this post