През първото тримесечие на 2010 г. модната социална мрежа Facebook се превърна за първи път в основно място за рекламни банери в САЩ, според изследователската компания ComScore .
Според компанията за три месеца, социалната мрежа е показала 176,3 милиарда рекламни банера, което е 16,2% от общия брой в САЩ. Услугата Yahoo! Показа 131,6 милиарда банера, а Microsoft – 60,2 млрд. Тези данни не включват реклами, които Yahoo! И Microsoft поставят на други сайтове чрез мрежата си, въпреки че и за двете компании рекламата е един от най-важните източници на доходи.
Въпреки това, по приходи Facebook все още са много далеч зад конкурентите си. През 2009 г. мрежата е спечелила повече от $ 500 милиона и планира да получи повече от $ 1 милиард през 2010 година. Yahoo! Също така спечели 6,50 милиарда щатски долара през 2009 г., и в общи линии всички приходи са били от реклама.
И все пак Facebook основателно се превърна в най-голямата рекламна платформа в щатския интернет. Сред 25-те големи рекламодатели на социалната мрежи личи например, корпорациията Verizon Communications, Toyota и Ford Motor, като преди една година, никоя от тези компании не е регистрирала желанието си да рекламира в социалната мрежа.
Според друго изследване на компанията Nielsen, дяла на социалната реклама на пазара в САЩ е нараснал до 20% през април на 2010 г., докато преди една година, е бил само 2%. Въпреки това, лидерът по брой на банери все още си остава Yahoo с 34% (35% през април, 2009 г.).
Като цяло, според ComScore, през първото тримесечие в щатски интернет са поставени 1,1 трилиона банери, като преди година са били 944 милиарда.
Discussion about this post