В последните месеци се забелязва интересната тенденция потребителите да плащат по-висока сума за покупката на нови батерии за еднократна употреба, въпреки все по-ниското търсене. Основната причина е факта, че двата най-големи производители в този сегмент Duracell и Energizer контролират над две трети от глобалния пазар. Стратегията на двете компании е да се фокусират предимно върху печалбите, поради което вече не предлагат атрактивните отстъпки и промоционални предложения, както досега.
От Bloomberg очакват ситуацията да се запази в следващите месеци. Цената на батериите за еднократна употреба на глобалния пазар е с приблизително 8.2% по-висока, в сравнение със същия период от 2017г. Въпреки това производствената им стойност е отчела ръст от едва 1.8% през последната година. Duracell и Energizer ще продължат да поддържат такива цени в желанието си да отчитат по-високи приходи от продажбата на продуктите си. Няма изгледи монополната им позиция да бъде променена.
Въпреки объркването, което тези процеси създават на потребителите се очаква те да продължат да купуват батерии за еднократна употреба в количества, които няма да навредят на бизнеса на Duracell и Energizer. Броят на продуктите, които се предлагат от други производители онлайн и са по-евтини е твърде малък, за да окаже съществен дял в глобален мащаб. Общият пазарен дял на двете компании е толкова голям, че на практика обезмисля какъвто и да е опит на друг производител да промени статуквото.
Още от Digital: Кога батериите на смартфоните ни ще могат да издържат по 3-4 дни
Discussion about this post