Концепцията за измерване и отговор на човешкото движение на очите или така наречената технология за следене на очите не е нова, но миналата година станахме свидетели на един нарастващ интерес към нея. Няколко големи компании представиха устройства с вграден софтуер за следене на очите.
Според много анализатори, следенето на очите може да стане стандартна характеристика в новото поколение смартфони, лаптопи и настолни компютри, променяйки напълно начина, по който общуваме с устройства си.
Ползите от технологията са много. Първо, устройството което ползваме ще е ‘наясно‘ във всеки един момент от какво точно съдържание се интересуваме и ще може да реагира по-бързо и адекватно. Второ, тази технология осигурява допълнителен начин за взаимодействие с устройствата и дава възможност дори на хора с увреждания да ги ползват. Трето ще даде тласък на много съществуващи вече технологии.
Виртуална реалност
За да се насладим на виртуалната реалност, трябва напълно да се потопим в нея, а благодарение на технологията за следене на очи, навигацията във виртуалните светове и взаимодействието с приложения ще се улесни значително. Нашият реален интерес е мястото, където гледаме, а често има разлика между това къде гледаме и посоката на главата ни. В момента, VR каските каските имат сензори за проследяване движението на главата, но не и на очите. Освен това технологията за проследяване на очите ще направи възможно да се намали изкривяването на графиката, причинено от не вземане под внимание позицията на очите когато се представят VR графиките.
VR каските трябва да се възползват от технологията за проследяване на очите, за да предложат още по-реалистично изживяване. Технологията може да се използва за рендиране, базирано на жълтото петно на окото. В жълтото петно се проектира централното зрение, единствено с което човек може да чете. Тази техника генерира висококачествени графики само на мястото, където е съсредоточен погледът и показва останалите изображения с ниска разделителна способност.
Производителите на каски ако искат да се отърват от кабелите, които свързват устройствата с компютрите ще трябва да помислят как да намалят нужната мощност за обработка, а това може да стане с помощта рендиране за жълтото на окото.
PC гейминг
В продължение на десетилетия, използваме гейм падове, джойстици, клавиатури, мишки и други периферни устройства, за да покажем на персоналните компютри и конзолите за видеоигри къде гледаме. Благодарение на технологията за проследяване на очите, компютърът ни вече ще знае точното място, където гледаме и ще може да реагира по съответния начин.
Няма ли да е страхотно, когато искаме да си взаимодействаме с даден обект, просто да го погледнем и да натиснем бутона, без да се налага да плъзгаме мишката до него? Технологията за следене на очите може да доведе до един по-изчистен и по-малко натрапчив потребителски интерфейс.
Медицина
Технологията за следене на очите може да е много полезна и в медицината. Тя вече се използва за ранната диагностика на различни неврологични нарушения при бебета. Така например, децата, които развиват аутизъм предпочитат да гледат изображения с геометрични форми, а деца със синдром на Уилямс, показват подчертано предпочитание към снимки с хора и социална среда. Така анализът на движенията на очите може да помогне много на лекарите за ранната диагностика.
Разбира се, технологията за следене на очите може да бъде пробив за пациентите с физически увреждания, като направи много по-достъпни за тях мобилните устройства и компютрите.
Рекламната индустрия и за маркетингови проучвания
В момента, рекламната индустрия претърпява катаклизъм, когато става въпрос за универсални стандарти за измерване на въздействието от една реклама. Цялата концепция за „видимост“ в ерата на рекламните блокери и бот трафик се предефинира. С технологията за проследяване на очите, онлайн рекламодателите ще могат да определят точно колко реални човешки очи са гледали рекламите им, какво точно са гледали и къде най-дълго са били задържани погледите. Тези данни са изключително важни за рекламната индустрия и за маркетингови проучвания.
Discussion about this post