Samsung e най-големият производител на OLED дисплеи в световен мащаб. Технологията намира масово приложение в смартфоните Galaxy, лаптопите и телевизорите на компанията. Продажбите на премиум устройствата големина от над 60” се позиционират като все по-сериозен източник на приходи за Samsung.
Конкуренцията при телевизорите от висок клас става по-ожесточена и заради усилията на брандове като BOE Technology и LG. Увеличаването на инвестициите в модерни производствени съоръжения вече позволява и на външни компании да конкурират Samsung при премиум OLED телевизорите. Последните събития в сектора дават сериозни надежди на анализаторите, че можем да очакваме поевтиняване на дисплеите с технологията.
Според данните BOE Technology подготвят премиерата на ново поколение OLED телевизори, които поддържат 8K резолюция и 120Hz честота за опресняване на кадрите. Всъщност това ще бъдат премиум екраните от предстояща серия, която включва още четири размера на OLED екрани, които варират между 55 и 95 инча.
Изборът едва ли е случаен, тъй като горепосочените размери обхващат най-популярните продуктови категории при телевизорите. Плановете на BOE са доста амбициозни, като първоначално е планирана продукцията на 300 хил. дисплея с OLED технологията годишно. Това представлява еквивалента на 5% дял на световния пазар.
Стратегията на BOE ще окаже сериозно влияние над LG Display, които от дълго време доминират сектора, след транзицията на Samsung към QD-OLED. Навлизането на BOE в нови пазарни сегменти неизменно ще допринесе за поевтиняването на OLED телевизорите от последно поколение.
LG вероятно ще отговорят подобаващо на действията на китайския производител, което допълнително ще засили конкуренцията при премиум телевизорите. В крайна сметка това е добра новина за крайните потребители, които ще имат достъп до още по-добри и изгодни телевизори.