Преди седмица Dell обявиха финансовите си резултати за последната четвърт на 2010 година, и те се оказаха изненадващо добри за анализаторите. Приходите на компанията са се покачили с 5% в сравнение с същия период на предната година. В същото време, стана ясно че Apple доминират на пазара за мобилни приложения и устройства за 2010 година, а преди това, доминиращата сила бяха Hewlett-Packard.
Hewlett-Packard в никакъв случай не изглеждат да са в трудна ситуация. Напротив, компанията наскоро представи нови продукти по изключително привлекателен начин – така както само Apple могат. И все пак, нормално е да се запитаме дали Dell и Apple няма да пропукат леда под Hewlett-Packard? Защото не е без основание твърдението, че последните успехи на Apple, и Dell поставят Hewlett-Packard в трудно положение. Какви са основанията за това?
Успешният ход на Dell: Гледат напред
Проблемът на Dell през последните десет години беше прекаленото инвестиране в бизнес пазара. Когато този пазар изпадна в криза, Dell го последва. Dell обаче успяха да изплуват през последните четири месеца, като единственото слабо звено в успешната им маркетингова стратегия е производството и продажба на компютри, а тук те имат да се надпреварват едонствено с Apple, които в момента се носят на върха на вълната.
Успешният ход на Apple: iPad
Потребителите не са спрели да купуват. Те просто са изместили фокуса си от ноутбуците към таблетите. Много хора вече се замислят да си закупят такова устройство ако все още нямат и тъй като все още няма друга алтернатива те купуват таблета на Apple. Този фактор се отразява зле върху пазара на компютри и благоприятно върху финансовите резултати на Apple.
Влиянието върху потребителите е важно
В този свят на социалните медии, потребителите винаги търсят мнението и съветите на приятели и познати когато трябва да си купят нещо. Беше време в света на бизнеса когато ThinkPad беше доминиращ, а Apple малка компания. Тогава Hewlett-Packard бяха много по-влиятелни от Dell.
През последното десетилетие обаче, нещата започнаха да се променят. ThinkPad все още е предпочитан от влиятелните посредници и анализатори, но Dell и Apple се борят за номер две, а Hewlett-Packard се омаловажават. Лошото е, че Hewlett-Packard може би в момента може да не са наясно колко голямо влияние са загубили през последното десетилетие.
Какъв точно е проблемът на Hewlett-Packard? Успехът на Hewlett-Packard през последното десетилетие се задържа до голяма степен поради придобиването на Compaq, както и създаването на маркетинг екип, който не даде шанс на Apple. Това, в съчетание с тенденцията потребителите да купуват техните продукти, направи Hewlett-Packard лидери дълго време.
Тази тенденция обаче вече се измести в полза на Apple и нейните продукти. Hewlett-Packard намали влиянието си на пазара на персонални компютри през последното десетилетие, което се отрази благоприятно на Dell. А това ни дава някакви основания да считаме, че Apple и Dell биха могли да успеят да спрат възхода на Hewlett-Packard.
Discussion about this post