Влиянието на социалните медии сред потребителите все още бива подценявано от редица корпорации. Много от тях продължават да повтарят едни и същи грешки, което в крайна сметка води до провал. За да не нарушите мнението на клиентите за вашата компания Forbes разкрива кои са 10-те най-често повтаряни грешки в социалните мрежи.
Често компаниите взимат прекалено насериозно участието си в социалните медии, правят десетки профили и това води до проблеми с качественото им поддържане, особено когато са включени няколко отделни социални мрежи. А смисълът на социалните медии е всичко да бъде семпло.
Не разчитайте, че може да се оправите сами. ПР отделът и ИТ отделът трябва да работят заедно, за да превърнат участието в успех.
Ако искате максимално много служители да навлязат в социалните медии, трябва да им дадете пример с ръководния състав. В противен случай не очаквайте масово приемане на новата работна среда.
Често участието в социалните медии започва без реално начало и реално поставени цели за какво ще ползвате социалната мрежа. Когато не знаете от къде и защо сте тръгнали, не може да очаквате успешно представяне.
Социалните медии не са само, за да увещавате потребителите, че сте перфектната компания. Трябва да имате и ясна цел, която да представите на служителите, например ускоряване на отговорените оплаквания с 50% или съкращаване на времето за комуникация.
Профилите в социалните мрежи трябва да са активни. Не разчитайте на успех ако само публикувате новите си разработки и успехи. Комуникирайте максимално много с потребителите, отговаряйте на въпросите им и им давайте съвети.
Не забравяйте и да изясните точните цели на участието си в социалните мрежи и с ръководството на компанията. То трябва да знае до каква степен е възможно да бъдат изпълнени очакванията от участието в онлайн обществата.
Често компаниите забравят да подкрепят промените сред пероснала си. Те просто обявяват „вече ще участваме във Facebook“ и толкова. Вложете повече усилия в превръщането на социалните мрежи в част от ежедневието на компанията.
Понякога компаниите навлизат в социалните медии, защото знаят, че е модно и след това следват новите тенденции в участието там. Така пренебрегват добре утвърдените методи за работа в нова среда и комуникация с клиенти, което понякога е голяма грешка.
Най-честата грешка обаче е липсата на координатор на участието в социалните мрежи. Компаниите разчитат на потребителите, които да разпространят новината и да поддържат фен страницата. Вземете това във вашите ръце с човек, който да отговаря за представянето на услугите в онлайн света, също и пред служителите ви и който да контролира участието на отделите в изграждането на правилния социален имидж.
Discussion about this post