Европейският пазар на смартфони продължава да е силно засегнат от влошената икономическа ситуация. Специфичната обстановка вече се отразява на редица водещи производители. В контекста на геополитическата несигурност са отчетени с 24% по-малко продажби през четвъртото тримесечие на 2022г.
Този резултат е доста странен, тъй като потребителите традиционно са доста активни през празничния сезон. Специалистите на Counterpoint Research дори твърдят, че Q4 2022 е най-слабото четвърто тримесечие в Европа от 2011г. Негативните трендове също така показват, че изминалата година е най-лошата в пазара на смартфони в ЕС от 11 години.
В контекста на казаното дотук премиерата на iPhone 14 е най-важното събитие в мобилната индустрия през Q4 2022. Смартфоните от серията допринасят за 6% увеличение на продажбите, спрямо третото тримесечие. За тези резултати активно допринася и коледния сезон.
Търсенето обаче остава твърде ниско през цялата календарна година. Така например производителите на Android отчитат спад в продажбите на годишна база. Въпреки позитивните трендове Apple също са засегнати и намаляват доставките с 28%, спрямо Q4 2021.
Samsung и Apple доминират европейския пазар на смартфони и вероятно ще запазят лидерската си позиция и през 2023г.