За да постигнете желания ефект пред своята аудитория се нуждаете от прости и ефикасни правила за започване на успешни презентации. Сигурно мнозина са си задавали фундаменталния въпрос „Какво ми трябва, за да направя добра презентация?“
Създаване на професионални и уникални презентации с днешния софтуер е много лесно, но това е само една част от задачата. Освен от подходящ софтуер, вие се нуждаете от надеждни съвети за това как точно да представите подготвения материал.
Говоренето и представянето на информация днес е неразделна част от работата на всяка професия, а усъвършенстването на тези умения е основен фактор за развитието на карирерата ви.
От INC твърдят, че са необходими около 15 секунди на слушателите ви, за да решат дали презентацията ви си струва вниманието им. Ако пропилеете тези петнадесет секунди, вашата аудитория няма да ви чуе.
Ако искате да се превърнете в компетентен, а не просто в уверен говорител, се нуждаете от много практика. Има обаче няколко неща, които може да подобрят вашите презентационни умения. Ето как трябва да започвате своите презентации, така че слушателите ви да внимават на онова, което имате да споделите с тях.
1. Нека някой друг да ви представи
Не губете време в обяснения кои сте и защо сте там. Напишете кратко резюме и също толкова кратко изявление на това, за което ще говорите (около 50 думи всяко). Ако сте били поканени от някой, помолете го той да прочете тази информация, а ако сте организирали самите вие срещата, сложете тази информация в поканата.
2. Не започвайте с така наречените „подгряващи“ шеги
Не започвайте с така наречените „подгряващи“ шеги, тъй като тези шеги са обикновено неумели опити за ситуационен хумор и в крайна сметка показват, че сте нервни и несигурни в себе си. Ако ли не, те са дълги истории, които в повечето случаи са изпитание за търпението на всички.
3. Не започвайте презентацията си с „фон“
Много презентации започват с корпоративна история, която цели изграждането на доверие (например, „Нашата компания има 100 години опит“). Проблемът е, че в началото на презентацията никой не се интересува от вашата фирма и ако започнете по този начин рискувате да натоварите слушателите си с това сами да се опитват да разберат смисъла за себе си и своя бизнес. А те нямат никакво желание и основание в този момент да го правят.
4. Започнете с уместен, но изненадващ факт
За да помогнете на публиката да се съсредоточи върху това, което ще им кажете, трябва да им помогнете да се концентрират. Това се постига най-добре чрез отделен слайд, който показва нов, непознат за слушателите факт, който обаче е достатъчно интригуващ, за да привлече вниманието. Останалата част от вашата презентация трябва да бъде изградена около възможните въпроси, които информацията е повдигнала в умовете на слушателите.
Ето два примера за това какво не трябва да правите, и съответно какво да направите, за да привлечете внимание през първите 15 секунди от своята презентация.
Лошо начало:
„Здравейте, аз съм Джон Доу от Acme и съм работил в индустрията в продължение на 20 години, което беше много вълнуващо време за мен. Acme е лидер в индустрията с уиджети с над един милион доволни клиенти и аз съм тук днес, за да говоря с вас за това как можем да ви помогнем да спестите много пари за покупките си на високо качествени уиджети.“
Добро начало:
„Да, един милион долара „. (Пауза.) Това е колко пари се губят всяка година поради некачествени уиджети. За щастие, има по-добър начин и аз ще обясня как можете лесно да си спестите парите, вместо да ги губите.“
Разбира се, и двата примера са опростени начини за показване на идеята, като примерът с доброто начало може да има и някакъв добър визуален материал. Важното е да разберете кое е по-вероятно да привлече вниманието на публиката.
Discussion about this post