Microsoft Word е универсален софтуер за обработка на текст. Това е една гъвкава програма, но може да не знаете как да се възползвате от всичките ѝ мощни функции. Ако е така, вие сте на правилното място.
От Make Use Of, показват как може да вмъкнем картина в Word без да преместваме текста, как да номерираме страници и други полезни трикове.
1. Как да вмъкнете снимка в Word без да движите текста
Много хора вмъкват изображения в Word документите си между параграфите, тъй като това е най-лесният начин за вграждане на изображения. Но може да направите форматирането на вашия документ много по-просто.
Отворете Word документ, форматиран по стандартния начин, както е показано тук.
Изберете Insert –> Pictures в средата на абзаца. Целият текст ще се премести надолу по страницата, тъй като вмъкнатото изображение поема целия този раздел на документа. Ето как може да решите този проблем.
След като поставите и изберете изображението, в горния десен ъгъл на изображението ще се появи квадрат. Изберете квадрата, за да видите падащото меню Layout Options. Можете да получите достъп до същото меню, като кликнете върху изображението и изберете „Wrap Text“ под таба „Format“.
Опцията по подразбиране е „In Line with Text“, но тя не ви е нужна. Когато задържите курсора на мишката върху опциите под „With Text Wrapping“, ще видите шест варианта, които форматират вашата картина и текст по различен начин:
1. Square – текстът се разпределя около изображението ви в квадратна форма.
2. Tight – текстът се разпределя около вашето изображение, като същевременно следва формата му.
3. Through – текстът ще попълни всички бели интервали в самото изображение.
4. Top and Bottom – текстът се появява над и под изображението ви.
5. Behind Text – изображението се покрива с текст.
6. In Front of Text – изображението покрива текста зад него.
За да вмъкнете и свободно да движите изображение в средата на вашия текст, можете да изберете
„Square“, „Tight“ или „Through“. Само не забравяйте, че опциите „Tight“ и „Through“ работят най-добре с изображения с прозрачен фон. В примера по-долу е използвана опцията „Square“.
2. Брой страници в секции
Функцията за номериране на страници на Word е една от тези, които задължително трябва да персонализирате. Когато пишете документ с много части, може да искате да номерирате всяка от тях индивидуално, започвайки от едно. Това е особено полезно, когато искате да използвате римски цифри за един раздел и традиционно номериране за останалите. За да започнете, определете секцията, в която искате да създадете нов набор от номера на страниците. След това изберете тази секция с курсора, отидете на таба „Page Layout“ и кликнете „Breaks –> Next Page.
Това ще отдели този раздел от останалата част от вашия документ и ще прехвърли текста на следващата страница. На страницата след това прекъсване кликнете върху заглавната лентата, за да влезете в таба „Header & Footer Tools“. Кликнете върху „Link to Previous“.
В същия таб „Header & Footer“, отидете до Page Number –> Format Page Numbers. Ако искате да промените номерата на страниците на този раздел на римски цифри, можете да направите това, като изберете тази опция от падащото меню „Number format“. За да започнете този раздел от първата страница, натиснете „Start at“ и Word ще започне с „1“ по подразбиране.
3. Добавете изскачащи коментари за редактиране
В допълнение към всички полезни функции на Word, инструментът ви позволява да си сътрудничите и с други потребители, като използвате коментари. Можете да направите коментар, като подчертаете даден текст и след това изберете Insert –> Comment от менюто.
Вие или вашият читател можете да отговорите на коментар, като изберете иконата за отговор от дясната страна на балона за коментар. Когато приключите да четете коментара, кликнете с десния бутон върху него и изберете „Delete Comment“, за да го премахнете от документа.
Може също да изберете „Mark Comment Done“, за да запазите коментара, но да го маркирате в сиво.
4. Проучване на избрания текст в Word
За всички думи, които ви са чужди и неразбрани, докато четете даден Word документ, създаден от някой друг, може да използвате вградената функция „Smart Lookup“ на Word. Всичко, което трябва да направите, е да маркирате текста или фразата, да кликнете с десния бутон върху него и да изберете „Smart Lookup“.
Имайте предвид, че тази функция е достъпна само в Word 2016 и безплатната онлайн версия на Microsoft Office. За Word 2013 можете да използвате добавка за речник или опцията за търсене с Bing.
Кликнете върху „Smart Lookup“ и ще забележите лента с менюта, която се показва от дясната страна на екрана.
Word показва резултати от търсенето с Bing и свързаните страници от Wikipedia под таба „Explore“,. Ако кликнете върху таба „Define“, Word ще ви покаже различни значения на думата от Оксфордския речник.
Вижте как да добавим воден знак на документите си в Microsoft Word
Discussion about this post