Всеки разбира, че пандемията наложи нови правила в световен мащаб. Заговорихме за новото нормално, към което всеки се опитва да се адаптира.
И макар, че голяма част от технологичния сектор запази до голяма степен своята стабилност, тъй като много области от нашия дигитален живот остават в голяма степен незасегнати от ефектите на пандемията, това не може да се каже за много други бизнеси, които трябва да се адаптират бързо и ефективно към новата реалност.
Полезно: 4 полезни услуги за разплащания, които ще ви спестят време и пари
Преди 2020 година, в света на електронната търговия и разплащания се случиха огромни промени, които промениха отношението на потребителите към парите и доведоха до по-голямо използване на безконтактни и други дигитални опции за разплащания. Но едва след пандемията, тази тендения изригна до невиждани до този момент висини.
Например, глобалните продажби на дребно в електронната търговия вече са нараснали с 209% спрямо миналата година – поразителна цифра спрямо нормалните времена. И така, във време, в което промените в начина, по който плащаме и получаваме заплатите си, се променя с бързи темпове, какво да очакваме от бъдещето? Отговор на този въпрос търсят от Tech Radar.
Царство на мобилните разплащания
Удобство и бързина – това предлагат мобилните разплащания, а според някои експерти и по-висока сигурност спрямо пластмасовите карти. Мобилните плащания са следващата еволюционна стъпка, позволяваща по-нататъшното разрастване и усъвършенстване на финансовите услуги.
Търговците вече търсят начини да излязат от класическите методи на разплащания и да изместят мястото на продажба (POS) от статичен терминал към мобилно устройство.
Плащанията и лоялността ще се слеят
С въвеждането на новите методи за разплащане, се появява възможността търговците да изграждат по-дълбоки, по-смислени взаимоотношения със своите клиенти. Това е печеливша ситуация, както за клиентите, които се възползват от повишеното удобство и по-подходящите точки за контакт с търговеца, включително получаване на персонализирани оферти, ваучери и отстъпки. Това важи и за търговците, които могат да получат по-добра представа за поведението на своите клиенти и в крайна сметка да постигнат по-високи нива на ангажираност и приходи чрез схеми за лоялност.
Безкрайни възможности за иновации
В това забележителен пример е Европа, където има изградена мрежа от оперативно съвместими портфейли, oбединени в едно приложение – Phyre. В момента тя се използват от телекомуникационните компании A1 и Vivacom, като се обединяват Apple Pay, NFC, QR кодове и IBAN трансферни плащания в едно приложение. Гъвкавостта и включването на възможно най-голям брой възможности за плащане може да се окаже ключът към бъдещия успех за бизнеса и увеличаване на продажбите.
Любопитно: WhatsApp вече предлага мобилни разплащания
Big Tech влиза в действие
Появата на технологичните гиганти като Apple, Amazon, Microsoft, Facebook и Googlе, известни и като Big Tech в тази сфера е тенденция, която само ще набира темпове. Последният пример е опитът на WhatsApp да стартира платежна услуга в Бразилия. Интересното е, че тази тенденция е катализатор за по-тясно сътрудничество между новите и утвърдените играчи, за да се изведат на пазара най-добрияте решения, с адекватни регулаторни и надзорни рамки, за да се стимулират иновациите в сектора.
Discussion about this post