Ако сте мениджър във фирма и отговаряте за персонала, работата ви не се изчерпва само до наемането на най-добрите кандидати за дадена длъжност. Всъщност, сова е едва началото ѝ, съобщават Mashable. В ситуация, при която 84% от заетите в момента планират да си търсят или вече си търсят ново работно място, е от особана важност да накараме служителите да се почувстват добре дошли.
Работното място става все по-мобилно, затова е много важно да се погрижим ориентацията и запознаването с обстановката на новопостъпилия служител да надраснат стандартното, скучно събитие в първия работен ден. Технологиите са значителен фактор в това. Ето и пет начина, по които компаниите използват технологиите и социалните медии, за да приобщят новопостъпилите си служители:
1. Създайте виртуална дъска за съобщения към общността
Първото нещо, което новият служител търси в една фирма, е информация – за нея, за работата си, за бъдещите си приходи и т.н. Lullabot, една от най-големите организации за развитие, стратигии и обучение в света, е разработила специален процес, който да запълни точно тази информационна празнина. Те са създали вътрешен фирмен сайт, наречен „Daily Report“, където публикуват поздравлениа за „добре дошъл“ към всеки служител, както и съобщения за рожденните дни на персонала, за събитията за тийм-билдинг, както и за по-сериозни неща като приходите, отпуските и др.
2. Обучавайте служителите си с мултимедия
Джейк Сигъл, основател на Livio Radio, е създал система от видео-съвети за новопостъпилите във фирмата. Всеки път, когато се наложи да обяснява нещо нова на някой служител по Skype или по телефона например, той го записва и добавя към базата. Когато бъде нает нов човек във фирмата, той гледа записаните съвети и бързо се учи от тях.
3. Направете служителите по-продуктивни техники за общуване взаимопомощ
Скоро след постъпването си на работа, хората започват да свикват с дневната рутина в компанията. Тогава настъпва момента да започнат да подпомагат работата на екипа. Компанията за кредитни карти FeeFighters например се опитва да направи това възможно и по-лесно чрез употребата на технологиите. Инструментът за проектов мениджмънт Basecamp и за фирмен чат Campfire например улесняват комуникацията и организацията на работата. Един от дизайнерите на компанията например се намира в България и работи без проблеми от разстояние във фирмата вече над две години.
4. Използвайте софтуер, за да обясните на подчинените си каква е ролята им във фирмата
В компанията за ремонт на компютри Nerds On Call комуникацията е била ключът към успеха на служителите и на самата фирма. Те са дали на всички служители равен достъп до цялата фирмена информация – всеки е можел да пусне компютъра и да разгледа накъде върви компанията. За целта са използвали самостоятелно изработена база данни. Пример за достъпната информация е списъкът, показващ колко заявки за били отправени, откъде и от кого – постоянен или нов клиент.
5. Наблегнете на социалното общуване и игрите, за да създадете приятна работна среда
Директорът на компанията-разработчик на мобилни приложения за подобряване на производителността DoubleDuch, e вложил познанията си в приложение, което да забавлява служителите. „То е проектирано, за да увеличи продуктивността и взаимодействието между служителите. Използва информация като местонахождението, социалните и аналитичните си функции, чрез които позволява на служителите да се присъединяват към категории като различни проекти, клиенти и местоположения с единен интерфейс. “ Общата „среда“ им позволява да отбелязват и да се изтъкват с постиженията си по даден проект или с някой клиент.
Discussion about this post