Хората често казват, че има неща, които се налага да претърпят промени, но не намират подкрепа и съдействие за започването на процесите на обновление. Има обаче области, в които промените са неизбежни, просто защото живота върви напред и прогреса не трябва да се спира. Образованието е пример за това. Учители и училищни администратори по целия свят правят невероятни неща, за да вършат работата си без да намират разбиране от обществеността.
Не става въпрос за това дали сегашната система е добра или лоша, а за това, че за някои от нещата, които се правят ще има нови решения, и че в училищата ще настъпят промени, за които никой не е подозирал.
От New York Times са съставили списък с 5 неща, които скоро няма да ги има в училище, защото са остарели и нямат място в училището на 21 век. На свой ред те биха предизвикали оживени дискусии за бъдещето на образованието.
Разгледайте и тези 6 оригинални джаджи за живота в училище, както и тези 6 богати личности, които не са успели да завършат училище.
1. Копютърни зали
Идеята един клас да влиза в компютърна зала с остаряло оборудване веднъж седмично, за да практикуват учениците своите машинописни умения е доста остаряла. Компютрите и технологиите не трябва да присъстват само веднъж седмично в училищната програма, те по-скоро трябва да станат неразделна част от всички предмети.
2. Изолирани класни стаи
Класните стаи могат да бъдат изолирани по два начина. Първият – от родители и всеки друг, който иска да надникне и разбере как протича един учебен час. Другият начин е да са изолирани от всички външни знания. Например, от интернет, видеоклипове, блогове, сайтове и посещения от авторите на учебници или учени чрез Skype. Още от древността изолацията е била използвана като мярка за наказание, тя е зло. Ето защо изолираните класни стаи са остарели и е време това да започне да се променя.
3. Забрани за използване на смартфони и таблети в училище
Днес на смартфоните и на таблетите се гледа единствено като на средство за разсейване на студентите и учениците. А в днешно време мобилните устройства имат повече процесорна мощ отколкото NASA са имали достъп когато те са изпратили човек на Луната през 1969 година. И все пак повечето ученици знаят само как да използват своите джаджи за социални медии и за да играят игри. Днес можете да създавате и редактирате филм, излъчвате радио шоу, да правите снимки, плакати, уеб сайтове, блогове и какво ли още не с устройството в джоба си. Глупаво е образователната система да не се възползва от всичко това.
4. Традиционни библиотеки
Библиотеките, които съдържат само книги са остарели. През 21-ви век библиотеката трябва да бъде място, където ученици, учители и персонал могат да посетят, за да се отпуснат, да почетат, да получат съвет и достъп до мощни устройства, за да редактират видео, музика и да печат проектите си в 3D. Хората трябва да имат достъп до информация и устройства, в противен случай библиотеките ще се превърнат в музеи, където хората няма да искат да ходят.
5. Стандартизираните тестове за измерване на качеството на образованието
Резултатите от съвременните тестове измерват само една малка част от това, което нашите деца трябва да знаят и да се съсредоточат. Съвременният свят и нуждите на обществото са напълно различни за това, което са били преди. Децата трябва да се обучават за да са подготвени да работят не само на местно ниво, но и в световен мащаб. Днес се нуждаем от креативни хора, които могат да направят нещо различно от нормата и да мислят по различен и креативен начин. Тестовете трябва да стимулират децата да търсят изход от реални проблеми, да задават въпроси, които имат значение, вместо само да наизустяват и повтарят скучни факти.
Discussion about this post