Работата с много и разнообразни приложения може да е объркваща и да води до забавяне на прогреса. Освен това „спъва“ и продуктивността. Би било много по-лесно и удобно, ако човек може да извършва максимално много дейности в рамките на едно приложение. Онлайн изданието Review Geek е потърсило именно такива приложения.
Какви са критериите
Приложенията в списъка отговарят на следните критерии:
- Практичност – приложението трябва да предлага възможно най-много функции или минимум водене на бележки, създаване на списъци и запаметяване на изображения.
- Организация – трябва да може лесно човек да се ориентира в голямото количество функции и информация и да я намира бързо
- Кросплатформи – приложението трябва да е съвместимо с множество платформи и да може да се използва от различни устройства
- Облачна синхронизация – приложението трябва да може да съхранява всички файлове в облак и те да са достъпни от всяко устройство, а не да се налага постоянно прехвърляне.
Microsoft OneNote
Това трябва да е първото приложение, което пробвате. То има голям брой функции и е напълно безплатно. OneNote може да се използва за водене на бележки, създаване на изображения и редактирането им, създаване на списъци, семпли документи и дори да се взимат извадки от интернет страници.
Има и много функции за организация, категории, тагове, търсачка и др. На разположение е и опция за разпознаване на текства в сканирани документи и дигитализирането му, включително с опция за търсене.
Evernote
Това е едно от най-популярните приложения в този сегмент. То има и безплатна верия, но с доста ограничения – 60МВ лимит за качване на месец, използване на две устройства и офлайн достъп само през компютър. Премиум планът увеличава лимита до 10GB на месец, неограничен брой устройства и др.
Evernote предлага доста функции като създаване на списъци, бележки, изображения и др. Могат да се запаметяват документи, да се сканират ръкописи и да се разпознават чрез OCR с функция на търсене и др. Функциите са много сходни с тези на OneNote, така че е въпрос на лично предпочитание за дизайн и интерфейс.
Notion
Notion иска да се отличи с възможно най-семплия интерфейс. Той е разделен на блокове и потребителят просто издърпва различни блокове с функции и ги подрежда според предпочитанията си. Има и Wiki елемент, чрез който потребителят може да прави вътрешни линкове между отделните блокове и съдържание, както и с папки, файлове и т.н.
Въпреки семплия си интерфейс, Notion има много функции. Тяхното разнообразие зависи от избрания абонаментен план. Безплатният позволява 1000 блока и 5МР ъплоуд. Личният план е $4 и пази редактираните данни 30 дни на всички документи. Има и екипен абонамент за фирми.
Notejoy
Това приложение има доста функции, като Evernote и OneNote. Сред тях са таблици, списъци, бележки, огранизация на докуиментите по папки и библиотеки и т.н. Поддържа и история на редакциите на документите, анотации, отзиви и др.
Notejoy има интеграция и с много други услуги. Може да се внедри в Slack иTrello, например. Също така дава много опции за персонализиране на интерфейса и дизайна с извеждане на най-предпочитаните функции на предно място. Има и много възможности за колаборация. Безплатната версия дава 100МВ ограничение за файлове. Платените абонаменти започват от $4 на месец и нагоре, в зависимост от броя потребители.
Google Keep и Zoho Notebook
Тези две предложения са с доста по-семпли функции и възможности. Те са насочени към потребителите, които нямат нужда от много допълнителни технологии и искат по-семпли приложения за водене на бележки.
Google Keep е удобен за водене на кратки бележки, списъци и запазване на изображения. Всичко може да се огранизира чрез папки и тагове. Приложението е и напълно безплатно.
Zoho Notebook има подобни функции като Keep и сходен дизайн. Това, което го отличава е подредбата – съдържанието се подрежда в дигитални тетрадки и бележки. Те могат да се категоризират според желанието на потребителя и да се добавят различни обложки към тях за по-лесно ориентиране в каталога. И това приложение също е напълно безплатно.
Discussion about this post