Ако се занимавате сериозно с бизнес сигурно ще признаете, че често има примери за това как някои фирми в търсене на разрастване са имали възможности да повишат капиталовложенията си, но след като са намирали нужните финансови средства са похарчвали парите без да постигнат някакъв ръст.
Затова някои анализатори спекулират с идеята, че достигането до определена потребителска база или месечни приходи не трябва да се превръща в задължително условие за разрастване. Или казано по друг начин, не е задължително компанията ви да продължи да расте със същата скорост и в бъдеще.
Умението да направите така че доходите ви да пораснат от $ 100 000 до $ 500 000 или $ 5 милиона на месец е от критично значение, но задължително включва и това да знаете кога е моментът за разрастване. Трябва да останете ‘малки’ докато не установите със сигурност, че високият ръст е постижим. В противен случай ще похарчите много време и пари без резултати.
Освен това, не забравяйте, че растежът е свързан с редица болезненни промени и ако сте доволни от своята роля в компанията и екипа, растежът не е добро решение за вас. От Read Write ни предлагат 6 причини да не искате бизнесът ви да расте.
Може би ще искате да погледнете и кои са най-добрите европейски градове, за стартиране на бизнес както и кои са най-опасните грешки в сигурността които допуска малкия бизнес.
1. Запазване на контрола над решенията
Едно нещо, от което основателите на предприятия с висок ръст трябва да се откажат е определено ниво на контрол. А това е сериозна причина да решите да не се разраствате. Когато някой ви дава пари, той обикновено иска да има думата по отношение на посоката на развитие. Освен това целта на инвеститора е да се получи по-голяма печалба, което често е в разрез с идеята за бизнеса на основателя.
2. Водене на начин на живот, който ще ви даде време за реализирането и на други идеи
Ако решите да останете малки ще имате повече баланс в живота си и ще преследвате и други лични интереси. Ако мислите повече за запазване на досегашния си начин на живот ще сте в състояние да развиете и други видове малки бизнеси и ще имате време да експериментирате повече.
3. Гарантиране на сигурни печалби
Да останеш малки и да имате ниски оперативни разходи увеличава вашите възможности за по-големи печалби. Предприятия с висок ръст често пренебрегват печалбата в преследване на целта си да се продадат на по-голяма компания. Нерентабилността обаче не е добра идея щом се занимавате с бизнес, така че следвайте само онези темпове на развитие, които ще ви донесат стабилни финанси.
4. Доминация в малки пазарни сегменти
Растеж в името на растежа никога не е добра идея. Да останеш малки може да ви даде възможност за по-голям опит в дадена област, а оттам и за по-широко навлизане на пазара. Добрите ръководители на фирми знаят, че е по-добре да се научат да правят едно нещо наистина добре, отколкото да се опитват да правят много неща, и в крайна сметка да предлагат посредствени продукти и услуги.
5. Постигане на качество и ефективност
Добрите ръководители знаят да се ограничават колкото е нужно в името на увеличаването на качествената продукция. За да поддържате ефективната работа и създаването на качествени подукти е добре да запазите бизнеса си малък и да се фокусирате само върху онези продукти и услуги, които екипът ви може да поеме. А когато се наложи, компанията ви може да стане ‘голяма’ за даден проект с помощта на трети лица – изпълнители и доставчици.
6. По-малко затруднения
Ако искате да ръководите бизнеса си с минимални затруднения, тогава трябва да останете ‘малки’. В това влиза и управлението на персонала. Ако не си падате по управлението на хора или предпочитате работата пред това да ‘висите на главите на служителите’ постоянно, за да сте сигурни, че не ви мамят, или че вършат работата си, тогава е добре да останете малки.
Discussion about this post