Google Drive е популярна облачна услуга, която ви осигурява постоянен достъп до документите ви от всички мобилни устройства. От компанията са я разработили с идеята тя да ни е максимално полезна и да ни улеснява значително в работата ни. Именно заради това нейните разработчици постоянно добавят нови функции в Drive, които да подобрят функционалността ни.
Преобладаващата част от потребителите я използват единствено, за да синхронизират документите си между различните си джаджи. Добре е да знаете, че Google Drive предлага много по-атрактивни и разнообразни инструменти, които позволяват по-бързо да свършите работата си. Ето и кои са шестте най-полезни функции, според Mashable:
1. Изрязване на снимки
Oблачната услуга предлага възможности да промените начина, по който изглеждат изображенията, които съхранявате в профила ви. По този начин можете не само да ги изрязвате с квадрат и триъгълник, но също и във форма на сърце, усмивка и много др. Aко искате да го направите трябва само да изберете дадена снимка и да кликнете върху Crop иконата в лентата за инструменти.
2. Допълнителни добавки
Компанията е разработила много инструменти, които да ви позволят да променяте и добавяте съдържание към своите документи и таблици. Най-полезните от тях са EasyBib, която позволява бързо да създавате библиография, а също Twitter Curator, с което да търсите и да запазвате туитове към файловете си или Translate, превеждаща текст на различни езици. За да видите пълния списък с добавки трябва да проверите в лентата с инструменти след като отворите документ или таблица.
3. Проверете активността и промените в профила си
Твърде често един акаунт се използва от няколко различни потребители и затова Google са включили много полезна функция в Drive. Aко натиснете „i”иконата в горния десен ъгъл можете да проследите активността в акаунта си и респективно промените направени във всеки документ. Друга интересна опция ще откриете като изберете последователно “File” и “See revision history”, с което ще проверите последните 100 корекции извършени на даден файл.
4. Работете с таблиците си дори и в офлайн режим
В случай, че ви се налага често да създавате електронни таблици добре е да знаете, че не е нужно да се притеснявате за моментите, в които нямате интернет. Услугата ви позволява да извършвате редакции в тях, дори и в офлайн режим, а след това документите ви автоматично ще се ъпдейтнат, когато отново имате връзка до глобалната мрежа.
5. Изберете кой да вижда документите ви
Google са се постарали да ни гарантират пълен контрол над съдържанието ни и можем сами да определяме кои потребителите да имат достъп до файловете, които споделяме. Опцията позволява да изберете точно какви документи да вижда всеки един човек, а също и да забранявате те да извършват промени в тях или да ги коментират.
6. Премахнете ограничението за размера на прикачените файлове
Gmail е една от най-популярните имейл услуги в интернет, която има един сериозен недостатък. Потребителите могат да прикачват към съобщенията си допълнителни файлове с големина от само 25МВ. Все пак можете да се справите с този проблем като изберете Drive иконата, когато създавате самия имейл. Разполагате с възможността и да запазвате дадени документи директно в облачната услуга, което можете да направите по същия начин.
Discussion about this post