Сигурно и вие някога сте забелязвали реклами в Интернет, които като че ли знаят точно от какво се нуждаете в дадения момент. Всъщност те наистина го знаят и това е резултат от масовото следене на нашата дейност в уеб сайтовете, което се практикува от рекламодатели по цял свят. Наскоро проведено проучване показа, че, за щастие, все повече хора започват да се замислят за това дали да споделят личната си информация онлайн.
Allthingsdigital.com публикуваха резултатите от проучването на Gallup Inc., което показва, че 61% от анкетираните потребители знаят, че дейността им в Интернет се следи от рекламодателите. Въпреки това 90% от всички са отговорили, че почти не обръщат внимание на рекламите, които се появяват в уеб сайтовете, макар, че осъзнават факта, че рекламодателите не би трябвало да се възползват от инструменти за проследяване, за да развиват бизнеса си в Интернет.
Също 61% смятат, че дори фактът, че дадени сайтове са безплатни, не може да опрадвае следенето ни онлайн. По-голямата част от анкетираните биха предпочели само определени рекламни мрежи да имат достъп до историята на сърфирането им в Интернет. 37% биха предпочели никой да няма достъп до тези данни, а 14% са споделили, че нямат нищо против този вид реклами.
Discussion about this post