Един от най-добрите съвети в бизнеса, а и в живота е… просто да се вслушваме в съвети. Няма нищо по-безопасно за една нова компания от това да се научи от грешките или успехите на другите. Макар и някои да твърдят, че личният опит е най-добрият учител, историята показва, че повтарянето на грешките на хората преди нас обикновено не води до нищо добро.
Технологииите са един от бизнес секторите, в които опитът на останалите изглежда е най-важен. Животът на една фирма произвеждаща хардуер или софтуер може да е много кратък заради свирепата конкуренция. Сайтът Forbes.com дава няколко изпитани съвета на всички начинаещи бизнесмени в тази сфера, предложени лично от някои от ключовите фигури в бизнеса. Вижте кои са те.
1. Марк Бениоф, Salesforce.com
“Работата ми е да ръководя Salesforce. Не мога просто да стоя в централния офис и да се правя, че съм в досег с всички. Много често това, което използваме днес изчезва само след няколко години. Миналото никога не диктува бъдещето, но е лесно да бъдем в хванати в капана на инерцията.”
2. Робърт Котик, Activision Blizzard
„Най-важното нещо, което правим за да стимулираме иновацията, е да даваме на хората свободата да се провалят… Ние отделяме много време за срещи с нашата публика и наистина се опитваме да разберем какво точно искат да играят. Ако разочароваме очакванията им ние, като една организация, която се учи от собствения си опит, се опитваме всячески да разберем защо сме се провалили този път.”
3. Джефри Безос, Amazon
На въпроса какво обикновено пита той един кандидат за работа: „Разкажете ми за нещо, което сте създали. Това може да е нещо много малко – продуктова характеристика или процес, който подобрява мнението на клиента, или дори нов начин за зареждане на съдомиялната. Аз просто искам да знам, че опитвате нови неща.”
4. Хауърд Шулц, Starbucks
„Когато се завърнах на поста си СЕО през 2008 година, в Starbucks бяха забравили, че значимото новаторство се гради на баланса между наследството на организацията и адаптацията й към най-новото на пазара. Затова трябваше да преорганизирам всичко. По време на тази преорганизация ние посетихме и наблюдавахме други големи вериги и се запитахме: „Ако Starbucks не съществуваше, по какъв начин бихме се представили за първи път на този пазар?””
5. Робърт Макдоналд, Procter & Gamble
„Нашата цел е да сме най-дигиталноспособната компания в света… За да постигнем това ние въвеждаме иновации във всички големи бизнес процеси: от „молекулата до рафта” и от „идеята до консумацията”. Ставаме по-бързи и по-прости. Ние създаваме една технологичноспособна култура, чрез която потребители, служители и бизнес партньори могат безпроблемно да общуват навсякъде и по всяко време.”
6. Жан-Пол Агон, L’Oreal
„Всяка година ние увеличаваме бюджета си за Изследване и развитие, понякога доста по-бързо от продажбите си. Имаме постоянен диалог между изследователските екипи, които създават продукти, за които потребителите дори не са мечтали, и екипите по маркетинг, които се вслушват в тях и постоянно анализират нуждите им. Богатството на този синхрон захранва нашата иновация.”
7. Ерик Шмидт, Google
“Google+ е проект на 500 души в рамките на Google, но той включва всичко – приложения и снимки. Екипите ни се състояха от петима до десетима души, които надграждаха работата си на базата на общи платформи. При стартирането има един трик – очакванията ви не трябва да са твърде високи. Със сигурност няма да ви хареса заглавие от типа на „Убицът на Facebook се провали”. Ние наистина се опитваме да дадем ново определение на идеята за социален софтуер.”
Discussion about this post