The Consumer Electronics Show (CES) 2012, състоящо се ежегодно в Лас Вегас, е било представител на огромен брой новини от различни електронни компании относно развитието на последните технологии като телевизори, телефони, игрови конзоли, компютри и тн.
Някои анализатори обаче вярват, че през последните години шоуто е загубило доста от своя чар.
Като изненадващ ход, Microsoft обяви наскоро края на партньорството си с CES. В блог съобщение, направено от Франк Шоо, корпоративен вицепрезидент на комуикациите в Microsoft, бе обявено, че компанията ще разчита оттук нататък на собствени организирани прояви.
Ето и няколко логични причини, поради които Microsoft желае да напусне CES.
1. Неточното време за обявяване на новости от компанията
Забелязва се, че компанията обявява новите си продукти в края на годината. По този начин се получава, че януари е или твърде рано или твърде късно за разкриване на детайли около техни продукти.
2. Има и други привелекателни събития
Освен CES, Microsoft се подготвя и за други съществени събития, на които разчита, като E3 Gaming Expo например, за да демонстрира свои продукти от последните години.
3. Следва стъпките на конкуренцията
Apple предпочита да прави свои собствени изяви, когато времето е подходящо, за да се похвали с новите си разработки. Явно до същото заключение са стигнали и шефовете на Microsoft.
4. Омаловажаване на техни новини
В CES голям набор от компании правят изяви и има огромно количество информация по време на събитието, която ни обсипва, затова доста често новините от гиганта Microsoft просто се губят между всички останали.
5. Участието на твърде много компании в CES го прави по-малко предпочитано
Въпреки че CES е едно от най-интересните и значими събития през годината, постепено то става не толкова желана дестинация за вече утвърдените марки, а е повече в услуга на по-малките компании, които искат да се похвалят със свой продукт.
6. Претъпканост на събитието
Повече от 100 хил. души присъстват на събитието всяка година. Когато публиката е огромна, е трудно да се задържи вниманието и любопитството на хората само върху един продукт.
7. Натиск върху компанията
И най-вече, основна причина е, че се налага компанията да бъде задължена да презентира нови продукти и технологии всяка година.
Всички тези фактори натежават върху решението на Microsoft да каже „сбогом“ на CES, след като години наред софтуерния гигант е бил ярък представител на събитието.
Discussion about this post