Мениджърите на пароли са важен инструмент, които е добре да имате във вашия цифров арсенал. Те станаха изключително популярни благодарение на това, че са лесни за използване и много полезни – управляват дългите ви пароли, така че не трябва да ги помните. Но мениджърите на пароли могат да направят много повече за вас от това.
От Make Use Of разкриват 7 полезни, но малко използвани функции на инструментите за управление на пароли. Тези функции не са достъпни за всеки мениджър на пароли, но повечето услуги като LastPass ги предлагат.
1. Водене на бележки
Мениджърите на пароли могат да бъдат използвани като сигурни, пълноценни приложения за водене на бележки. Бележките могат да се категоризират, маркират, търсят и дори споделят с други, независимо дали използвате един и същ мениджър на пароли. Също така повечето от тях позволяват импортиране и експортиране на тези файлове, ако планирате да сменяте мениджъра си на пароли. Имате и опции за защита с парола за отделни бележки.
2. Съхраняване на файлове
При някои мениджъри на пароли можете също така да прикачвате документи и изображения към бележките си. Данните, които качвате, са криптирани както и самите бележки и могат да бъдат достъпни от мобилните или настолните клиенти на услугата. Също така прикачените файлове могат да съдържат и описания и можете да ги отделите в отделни папки или категории като визитни картички. Мястото за съхранение обаче се заплаща. Например, безплатният план на LastPass има ограничение от 50 MB.
3. Автоматично попълване на формуляри
Едни от най-пренебрегваните помощни програми, предлагани от повечето мениджъри на пароли, са профилите за попълване на формуляри. Благодарение на тях избягвате досадното попълване на онлайн формуляри. За целта трябва да въведете данните си в общ формуляр в мениджъра на пароли и тази информация ще се използва за автоматично попълване на формулярите, които срещате докато сърфирате в мрежата. Профилите за попълване на формуляри обикновено са достъпни на настолни и мобилни устройства и обикновено са разположени в навигационната лента.
4. Сърфиране в мрежата
Много от мобилните приложения за управление на пароли имат вграден, сигурен браузър за по-безопасно сърфиране в интернет. Тези браузъри обикновено са интегрирани с компонента за автоматично попълване на мениджъра на пароли. Това означава, че не е необходимо да се притеснявате за въвеждането на идентификационни данни или попълването на формуляри, докато ги използвате. Освен това, те разполагат с всички стандартни помощни програми, които очаквате от един модерен браузър, включително няколко поддържане на повече табове, възможността да заявявате десктоп версия на уебсайт, отметки и др.
5. Генериране на случайни пароли
Постоянно се налага да измисляме сложни пароли, за да гарантираме сигурността на личните си данни. Вашият мениджър на пароли може да върши тази тежка задача вместо вас. Някои услуги като LastPass дори имат възможност да генерират пароли, които могат да се произнасят. Нещо повече, можете да регулирате тяхната дължина, да укажете кой тип знаци са позволени и да зададете други филтри.
6. Диагностициране на вашата сигурност
Мениджърите на пароли могат също да диагностицират вашата сигурност, като проверят колко надеждни са вашите пароли. Проверяват се няколко фактора, като честотата на използване на една и съща парола, дължина на паролите, последно актуализиране и др. След като сканирането приключи, резултатът ще ви е от полза да разберете на кои профили се налага да обърнете малко внимание, за да ги подсигурите.
7. Задаване на контакти при спешни случаи
Контактите за спешна помощ могат да се конфигурират и при мениджъра ви на пароли. Това ви дава възможност да предложите достъп на приятел или членове на семейството в случай на спешност. Тези хора разбира се няма да могат да влизат в профила ви по всяко време. Когато контакт за спешна помощ поиска достъп, ще бъдете предупредени. Ако не отхвърлите заявката, идентификационните ви данни се споделят и контактът ще може да вижда всичките ви запазени пароли.
Вижте 4 безплатни мениджъри на пароли
Discussion about this post