Periscope е приложение за стрийминг на видео на живо, собственост на Twitter, което позволява на потребителите да споделят моменти от живота си с последователи по целия свят. И въпреки, че Periscope е на разположение на потребителите вече повече от година, то все още е сравнително ново за мнозина.
Има много причини, поради които може да искате да използвате Periscope – да споделите ежедневието си, да комуникирате с феновете и последователите си, които вече имате, или за да споделяте важни събития, случващи се около вас с по-широка аудитория.
Независимо поради каква причина използвате Periscope, добре е да се доверите на съветите на Make Use Of, ако искате вашето видео да се открои от останалите и да получи вниманието, което искате.
1. Предварителна подготовка
Дайте си малко време за да разберете какво точно искате да покажете, колко време искате да стриймвате, какво ще кажете или каква ключова информация искате да включите. Така ще се лишите от потенциални смущения в ефир и ще бъдете по-добре организирани от началото до края, без да пропускате важни детайли.
2. Проверете настройките
Друго важно нещо, което е добре да се направи, преди да започнете да излъчвате е да си гарантирате, че всички настройки са точно такива, каквито искате те да бъдат.
3. Уведомете публиката си
Вашите последователи трябва да знаят за намеренията ви да стриймвате на живо, така че уведомете ги в Twitter (може да се извършва автоматично чрез приложението Periscope) и в другите сайтове за социални медии с линк към излъчването си. Помислете и за това дали искате да използвате хаштаг, за да увеличите видимостта и да насочите тези, които биха се заинтересували. Линкът за споделяне ще откриете като натиснете „Share” и след това „Copy link“. Този линк може да се ползва във всяка социално медийна платформа.
4. Помислете за зрителите си
Бъдете сигурни, че сте избрали подходящо време за излъчването си на живо, което се вписва с графиците на зрителите, до които се опитвате да достигнете.
5. Не чакайте никого
Може лесно да се изкушите да изчакате докато се съберат повече зрители на вашето събитие, но по-добре ще е да започнете веднага. Така няма да разочаровате тези, които вече са дошли.
6. Представете се
Ако използвате Periscope, за да представите марката си, много е важно да се представите кой сте и какво правите и то не само веднъж, а на няколко пъти по време на предаването. Това ще помогне на новите зрители да се ориентират в това, което се случва и да знаят как да ви потърсят по-късно в социалните медии.
7. Взаимодействате със зрителите си
Това, което прави Periscope толкова добро приложение е възможността за взаимодействие с хората, които гледат. Възползвайте се от това предимство. Колкото по-малка е дистанцията между вас и вашите зрители, толкова повече хора ще искат да ви гледат.
8. Запишете вашите предавания
Periscope автоматично записва и съхранява излъчванията ви, за да могат те да се видят дори и след като стриймването на живо е приключило. Можете да изберете тези потоци да не се записват или да настроите вашия профил за автоматичното им изтриване 24 часа, след като са били излъчени. Записаните предавания могат да бъдат споделяни в Twitter и чрез линк в другите ви профили в социалните медии.
Вижте 10 полезни съвета за видео стрийминг на живо през Facebook
Discussion about this post