Бизнесът с хипер автомобили е изключително динамичен и агресивен. Независимо от крайността на нечии идеи, скоро всички представители на конкуренцията задават същите цели пред своите инженери.
Например, когато Bugatti Veyron – първата истинска хипер кола в света дебютира през 2005 година – моторът от 1000 конски сили и максималната скорост от 431 км/ч (268 мили/ч) бяха немислими за една кола. Причината е съвсем проста – подобна мощност и скорост бяха толкова екстремни и необикновени за времето си, че изглеждаха направо непостижими. Но се оказа, че за последните 15 години пазарът на хипер коли предложи прекалено много екзотични модели с несънувани досега спецификации.
Затова решихме да ви предложим списъка на New Atlas с 8 автомобилни супер рекорда, които са постигнати досега.
Най-мощният автомобил в света
Lotus Evija е най-мощния сериен не пистов автомобил на планетата. На всяко колело на автомобила има по един мотор с мощност 500 к.с., което означава общо 2000 к.с. и 1700 Nm (максимален въртящ момент). Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема под 3 секуди, а до 300 км/ч – под 9 секунди. Максималната скорост е 340 км/ч.
Най-бързият автомобил в света
Bugatti Chiron Super Sport 300+ се отличава с оптимизирана аеродинамика на купето, за да може да развива максимална скорост от над 420 км/ч. Под капака пък е разположен двигател с 1600 к.с. – W16.
Най-бързият електромобил в света
Genovation GXE счупи рекорда за най-бързият електромобил в света с постижение от 338.3 km/h. Зaдвижвaнeтo нa cпopтния eлeĸтpoмoбил cтaвa чpeз двa eлeĸтpoдвигaтeля нa eднaтa oc, oбщaтa мoщнocт, нa ĸoитo e 800 ĸoнcĸи cили (588 КW), a въpтящият мoмeнт e 975 Nm. Πpoбeгът c eднo зapeждaнe нa aĸyмyлaтopния блoĸ e 280 ĸм.
Най-мощният сериен електромобил в света
През есента на 2019 година падна световният рекорд за скорост от 446,97 км/ч, поставен преди две години от шведския автомобил Koenigsegg Agera RS. Aspark Owl ускорява от 0 до 100 км/ч. за 1,89 секунди, което е рекорд за серийно произвеждан автомобил. Aspark Owl изпревари дори мощния 2000 к.с. Lotus Evija.
Най-бързата кола в дисциплината 0-400-0 км/ч
Koenigsegg Regera вдига 400 км/ч и спира за едва 31 секунди. Публикувано във факти.бг: Шведският производител на хиперколи Koenigsegg подобри собствения си рекорд за ускорение от 0 до 400 км/ч и спиране до пълен покой.
Прeдишният рeкoрд в диcциплинaтa 0-400-0 км/ч бe пocтaвeн oт Kоеnigsеgg Аgеrа RS. Нa 4 нoeмври 2017 година в щaтa Нeвaдa, швeдcкaтa хипeркoлa пocтигнa врeмe oт 33,29 ceк.
Най-скъпият нов автомобил в света
La Voiture Noire на Bugatti вече е най-скъпият нов автомобил, продаван някога. Неговата цена е $18,9. La Voiture Noire е модифицирана версия на Chiron и е оборудван със същия 8,0-литров W16 с 1500 к.с. и 4 турокомпресора.
Най-реномираният автомобил в света
T.50 е един от най-екстремните и забележителни суперколки, създадени някога. Автомобилът разполага с най-високо оборотния двигател, който някога е използван при сериен автомобил. Под капака T.50 крие 3,9-литров V12 мотор Cosworth-GMA, който отбелязва до 12 100 об/мин. Двигателят развива 650 к.с. и 450 Нм, като се съчетава с 6-степенна механична скоростна кутия Xtrac и диференциал с повишено триене.
T.50 се отличава и със специално създадената за този автомобил спирачна система, а също така и с активна аеродинамика.
Най-мощният двигател с вътрешно горене
Hennessey нарича този двигател „Fury“. Първоначално се очакваше мощността на 6,6-литровия V8 двигател да бъде 1600 к.с., но той беше проектиран наново и вече развива 1842 к.с. и 1617 Нм. Сред главните му особености са система за смазване със сух картер, изпускателен тракт от титана и двуканални турбокомпресори.
С този двигател Hennessey се надява да събори както рекорда на Bugatti за най-висока скорост, така и този на Koenigsegg в дисциплината 0-400-0.
Discussion about this post