Сим Уонг Ху е едно от най-известните имена в Сингапур. Всеки там знае, че той е човекът, успял да превърне малката си работилница за ремонт на компютри в един от най-големите производители на компютри и компютърни аксесоари. Събитието, което завинаги запазва името на изпълнителния директор в умовете на сънародниците му е представянето на пазара на звуковата карта Sound Blaster, която вече се използва в милиони устройства по цял свят. Именно Ху проектирал картата, след като, преди това, бил усъвършенствал компютърна система, адаптирана към китайския език, която можела да възпроизвежда мелодии и реч. Успехът на Sound Blaster позволил на Creative Technology да доминира безпрепятствено световния пазар за компютърни звукови системи чак до началото на 90-те.
Паралелно с успеха на компанията си, която е основана още през 1981, Сим Уонг Ху отбелязва ръст и в професионален план. На 45-годишна възраст той става най-младият милиардер в Сингапур, страната му връчва приза “Бизнесмен на годината” не един, а два пъти, а Компютърното общество на Сингапур го определя за “Личност на годината” през 2002. Не само бизнес успехите му обаче го правят емблематична фигура в азиатската страна. Той е известен със своята склонност да участва в благотворителни кампании – смята се, че за последното десетилетие е дарил около $35млн. Преди време той дори дари Lexus-а си за поредната благотворителна кауза.
Изключително популярно бе станало и участието му в 84-километровия маратон, спонсориран от Adidas, който се състоя през 2008. За първи път тогава Су Уонг Ху разкри своята страст към бягането. 55-годишният изпълнителен директор (роден през 1955 в Сингапур) все още продължава да бяга и твърди, че това го кара да се чувства като 20-годишен и “подлудява всички в компанията.” “Откакто започнах да тичам, престанах да си водя бележки по заседанията,” твърди той. “Сега вече мога да запомням всичко. Освен това, докато тичам мозъкът ми се избистря, и тогава ми идват най-гениалните идеи.” Експертите напомнят, обаче, че не всичките му идеи са били толкова гениални. Още преди години Creative се заканваха да унищожат iPod на Apple, но сами виждаме, че това така и не се е случило. Изглежда все пак Ху се е примирил с този факт и компанията му продължава да се развива в по-спокойния пазар за аудио компютърни системи и компютърни аксесоари.
Discussion about this post