През последната седмица новините в технологичния свят отново гравитираха около социалната мрежа Facebook. Компанията обяви официално двата си най-нови проекта – сътрудничеството с Microsoft и Skype, които категорично потвърдиха намеренията й да интегрира услугата с в максимален брой онлайн приложения. Припомняме ви, че в края на месец септември, от социалната мрежа съобщиха за подготвяното партньорство със Skype.
То затвърди мнението на анализаторите, че Facebook възнамерява да се превърне в основна комуникационна платформа за повечето интернет медии, без обаче да създава своя собствена мобилна операционна система или телефонна услуга. На 15 октомври пък, бе представен крайният резултат от съвместната работа на мрежата и Skype – 5.0 версията на известната чат програма. Тя естествено включва Facebook интеграция и свързва директно профила с чат акаунта ви. Но това не е всичко. Социалната мрежа успя да превземе най-популярната безплатна програма за разговори и се насочи към интернет търсачките.
Примамени от ресурсите, с които разполага мрежата, от Microsoft решиха да интегрират Facebook и в своята Bing търсачка. Потребителите на Bing ще могат да персонализират търсенето си чрез Facebook Instant Personalization, като то ще им дава разнообразна и полезна информация, свързана с Like бутона. Към момента, над 2 милиона сайта в интернет го използват, а от друга страна Facebook потребителите са над 500 милиона. Накратко, както вече писахме, когато търсите ресторант, хотел или пък филм в Bing, в специален прозорец в горния ъгъл на търсачката ще се показват резултати, които вашите приятели са харесали.
По-интересното в случая обаче са слуховете, че освен с търсачката, Facebook ще бъде свързан и с картите на Bing. В интернет упорито се заговори за директно свързване между Facebook Places и Bing Maps. Ако това се окаже истина, потребителите ще могат да влизат в картите със своя социален профил и да виждат на тях местоположението на всичките си приятели. Какво означава на практика сътрудничеството между двете компании?
За Microsoft партньорството с Facebook е опит да открадне част от пазарния дял на лидера Google. Съвместната работа между двете компании започна още през юни, когато в сърч резултатите на Bing започнаха да излизат новинарските фийдове от Facebook. За социалната мрежа, интегрирането в повече онлайн услуги и приложения означава силно разрастване на влиянието на мрежата в интернет.
Според някои анализатори, тандемът Bing – Facebook и могъл да нанесе сериозен удар на Google, тъй като до известна степен превъзхожда ранкинг системата на търсачката. Google предполага от какво биха се интересували потребителите на база предишните им търсения. Facebook от своя страна знае със сигурност какви са интересите на хората, тъй като те са ги публикували в социалната мрежа – именно това е предимството, от което ще се възползва Bing.
Със сигурност ще е интересно да проследим, какъв ще е следващият ход на Facebook. Лично СЕО-то на мрежата Mark Zuckerberg заяви, че Bing е само началото на така нареченото „социално търсене“. Имайки предвид относително малкия дял на търсачката на пазара, Facebook със сигурност ще потърси сътрудничество и с други сърч услуги. Според някои анализатори е почти сигурно, че на даден етап, услугите на социалната мрежа ще бъдат напълно интергирани в Yahoo и дори Google. Като тук не говорим просто за резултати от търсения, а визираме Gmail с всичките й функционалности и документи и дори Google Maps.
Очаквайте още по темата.
Discussion about this post