Изминалите тримесечия създадоха доста проблеми за Марк Зукърбърг и неговата компания. Годината беше изпълнена с регулации, конфликти с потребителите и ограничаване на рекламния бизнес. Въпреки това Meta имат амбициозни планове как да предлагат технологии, които достигат до милиарди хора по цял свят.
Инвеститорите също следят внимателно събитията, тъй като акциите на компанията отчетоха спад от 40% през последните 12 месеца. Това създава сериозни въпроси относно финансовата стабилност на Meta. Новината, че потребителите на Facebook намаляват за първи път също се отразява негативно на стойността на акциите.
В началото на месеца Meta регистрираха спад от 26.4%, с което пазарната им капитализация се сви със $240 млрд. в рамките на 24 часа. Шефът на компанията също е загубил благосъстояние, тъй като вече притежава около $78 млрд., което е със $46 млрд. по-малко от началото на 2022г.
Негативните процеси засягат все повече мултимилионния бизнес на Meta. От Bloomberg информират, че компанията вече не е част от най-скъпите десет брандове в света. В последното издание Meta заемаше шеста позиция, благодарение на рекорден ръст в стойността на акциите през есента на 2021г.
Ситуацията сега е различна, като бизнеса на компанията се оценява на $565.4 млрд., което е достатъчно за 11-та позиция. Меta са изпреварени от китайската Tencent, които вече се оценяват на $589.8 млрд.
Едва ли ще се изненадате, че Apple e най-скъпата компания в света с пазарна капитализация от $2.8 трилиона. Втората позиция е за Microsoft, които управляват бизнес империя за $2.2 млрд. Челните места се допълват още от петролния гигант Aramco с $2 трилиона, следвани от Alphabet ($1.8 трилиона) и Аmazon ($1.6 трилиона).
Още от Digital: Меta разработват най-бързият суперкомпютър в света, предназначен за метавселената
Discussion about this post