Видео платформата освен разнообразие от съдържание в множество категории предлага и много възможности за монетизиране. Авторите на клипове често използват YouTube, за да увеличат своята аудитория и респективно да генерират приходи от популярността на своите клипове. Създаването и поддържането на успешен канал в YouTube обаче може да бъде доста по-трудна задача, отколкото вероятно си представяне.
Въпреки това усилията ви могат да бъдат възнаградени, ако клиповете, които периодично качвате ви позволяват да изградите голяма база от последователи. Всичко това повдига въпроса колко плаща YouTube за всяко гледане на видео в услугата.
Първото нещо, което трябва да знаете е, че са необходими 1000 потребители, които следват вашия профил и са гледали над 4000 часа вашето съдържание през последните 12 часа. Ако отговорите на тези изисквания може да се присъедините към YouTube Partner Program и да започнете да получавате пари от популярността на клиповете във вашия профил.
Рекламите в YouTube
Важно е да отбележим също, че Google не плащат фиксирани суми за всеки потребител. Вместо това собствениците на акаунти генерират различни приходи, на базата на индивидуалните характеристики на своята аудитория. Така например е необходимо потребителите да изгледат дадена реклама за поне 30 секунди, за да бъде отчетено като легитимно гледане на съответния клип.
В някои случаи продължителността може да бъде наполовина по-малка, заради по-кратките реклами в YouTube. Другият ключов фактор, на който да обърнете внимание е т.нар. “ Cost Per Mile” (CPM) или сумата, която рекламодателите плащат на 1000 гледания на рекламите им. Тази стойност, обаче е различни в отделните държави, съобщава MakeUseOf.
YouTube таксува около $0.18 за всяко гледане, като 68% от тази сума се изплаща на авторите, чрез AdSense. Toва означава около $0.12 за всяко гледане или $122 на 1000 гледания. Много хора използват софтуер за блокиране на реклами или пропускат рекламите в началото, което намалява реалните суми до около $3-$5 на 1000 гледания, но сумите могат да бъдат и доста по-ниски.