Събитията в мобилната индустрия остават динамични, въпреки затрудненията с доставки и нестабилността на финансовите пазари. Големите компании продължават активно да представят нови устройства, за да привличат вниманието на потребителите. Атрактивният празничен сезон през декември доведе до рекордни продажби за някои компании като Apple.
Традиционно първото тримесечие е спокоен период в пазара на смартфони, но вече видяхме няколко впечатляващи премиери. Можем да сме сигурни, че конкуренцията между Android и iPhone ще продължи да бъде изключително сериозна през 2022г. Веригата за доставки на компоненти е засегната от икономическата стагнация и ще предизвика допълнителни затруднения.
Някои от водещите производители на устройства с Android от Китай се наложи да редуцират своите поръчки и респективно очаквания за продажби. Кризата изглежда засяга все по-голям брандове в сегмента на смартфоните, съобщавa GizChina.
Apple също е променила своята стратегия в опит да се адаптира към променящите се условия. Ново проучване разкрива, че MediaTek наскоро са преразгледали годишната си прогноза за доставка на чипове за смартфони. Компанията вече очаква по-малък марж на продажбите за календарната 2022г.
Общите им доставки ще намалеят до 570 милиона, докато чиповете от Dimensity 9000 серията ще бъдат свити от 10 милиона на 5-6 милиона. Факторите са разнообразни и включват конфликта между Русия и Украйна, глобалната инфлация и избухването на пандемията в някои градове в континентален Китай.
Търсенето в ключови пазари на потребителска електроника отслабва, което също е индикация за проблемите. Аpple вече прогнoзират с 2-3 млн. спад в продажбите на iPhone 13 и iPhone SE (2022). Повече от 170 млн. поръчки на устройства с Android вече са засегнати като общия им брой ще надхвърли 200 млн. до края на 2022г.